Search

آموزش فی اسکالپ

اسکالپ فضای آناتومیکالی است که از جلو به صورت و از اطراف به گردن محدود می شود. این پوشش دارای۵ لایه است که حروف لاتین این ۵ لایه نام( اسکالپ) را تشکیل میدهند. موی سر در بیرونی ترین لایه اسکالپ رشد میکند.
تومان
decrease increase

در دوره آموزش فی اسکالپ (phi scalp)، یک روند کامل ترمیم موهای کم پشت جهت رفع نواقص و زیبایی بیشتر موها به شما آموزش داده می شود. این دوره شامل آموزش های جامع مربوط به فی اسکالپ از جمله: آموزش آشنایی با لایه های پوست سر، آشنایی با رنگ های برند فی، آموزش کار با دستگاه میکروپیگمنتیشن، آموزش نحوه صحیح انجام فی اسکالپ و آموزش مراقبت های بعد از انجام فی اسکالپ می شود. هنرجو در این دوره نحوه انتخاب رنگ مناسب برای هر مشتری و نحوه تنظیم میزان فشار دست هنگام کار با قلم میکروپیگمنتیشن را می آموزد. هدف این دوره آموزشی، تربیت افراد ماهر و متخصصی است که برطرف کردن نواقص نواحی کم پشت مو را برای انواع موها دارند.

 

سرفصل های فی اسکالپ
•    حرکت صحیح دست
•    آشنایی با لایه‌ های پوست سر
•    آشنایی با اصول تعیین رنگ
•    آشنایی با دستگاه میکروپیگمنتیشن
•    انواع پیگمنت برای فی اسکالپ و کاربرد هر یک
•    اصول ارگونومی در انجام فی اسکالپ
•    مراقبت های پس از انجام فی اسکالپ


مراحل آموزش فی اسکالپ


1.    در ابتدای آموزش فی اسکالپ با لایه های پوست سر آشنا می شوید.
2.    سپس مربی به نحوه ترکیب رنگ در روش فی اسکالپ می پردازد.
3.    در این مرحله، کار با دستگاه میکروپیگمنتیشن را آموزش می بینید.
4.    در مرحله چهارم، فی اسکالپ و مراقبت های بعد از آن را یاد می گیرید.
5.    در نهایت با کمک مربی، تمرین عملی روش فی اسکالپ را روی مدل انجام می دهید.


دوره آموزش فی اسکالپ


دوره آموزشی فی اسکالپ سر به هنرجو این توانمندی را می دهد که پس از اتمام دوره و یادگرفتن موارد آموزش داده شده، مستقیما وارد بازار کار شود. آموزش های مربوط به فی اسکالپ در دو بخش تئوری و عملی انجام می گیرد. در مرحله اول، اصول بهداشتی و نکاتی که باید هنرجو در زمان انجام فی اسکالپ در نظر بگیرد، آموزش داده می شود. سپس با ابزار و مواد به کار رفته برای فی اسکالپ آشنا شده و نحوه صحیح حرکت دست، آموزش داده شده و نهایتا، در قسمت عملی، اصول علمی و روش انجام فی اسکالپ به هنرجویان آموزش داده خواهد شد. در مرحله آخر، نکاتی در خصوص بایدها و نبایدهای قبل و بعد از انجام فی اسکالپ به هنرجویان آموزش داده می‌شود. رعایت این نکات، برای بهتر انجام شدن فی اسکالپ، ضروری است. در پایان دوره فی اسکالپ هنرجویان نحوه آموزش نکات مراقبتی به مشتریان را می آموزند.


نحوه برگزاری دوره فی اسکالپ

 

نحوه برگزاری دوره فی اسکالپ
نحوه برگزاری دوره فی اسکالپ

 


تعداد شرکت کنندگان


کلاس های دوره آموزش فی اسکالپ به سه صورت، خصوصی، نیمه خصوصی و گروهی برگزار می شود. طبق قوانین فنی حرفه ای تعداد نفرات کلاس های خصوصی بین ۱ تا ۳ نفر، نیمه خصوصی ۳ تا ۸ نفر و گروهی از ۸ تا ۱۵ نفر تشکیل می شود. کلاس ها بعد از به حد نصاب رسیدن با هماهنگی مربی هفته ای سه بار برگزار می شود. ضمنا برای خانم هایی کارمند و یا افرادی که از شهرستان تشریف می آورند، امکان برگزاری کلاس ها در آخر هفته ها، روزهای تعطیل و ساعت های عصر نیز وجود دارد.


ابزار و وسایل مورد نیاز:


برای انجام فی اسکالپ، باید از ابزار میکروپیگمنتیشن استفاده کرده و خطوط را با استفاده از رنگدانه‌ها ترسیم کرد.۱- ابزار میکروپیگمنتیشن ۲- پیگمنت ۳- ژل بی حسی
ابزار و وسایل آموزشی در قالب پک های آموزشی به هنرجویان ارائه می شود. هزینه پک ها بر عهده هنرجو می باشد.


بعد از اتمام دوره فی اسکالپ، چه توانایی هایی کسب می کنید؟


پس از اتمام دوره فی اسکالپ شما می توانید با تسلط کامل و به صورت حرفه ای، تمامی نواقص قسمت های کم پشت موها را با رنگ مناسب برطرف کنید. در نهایت پس از شرکت در دوره آموزش فی اسکالپ، می توانید به راحتی شروع به کسب درآمد کنید و یا کسب و کار فعلی خودتان را بهبود ببخشید.


بازار کار فی اسکالپ چطوره؟


با توجه به تغییرات هر روزه در دنیای مد و درخواست های متغیر مشتریان، توجه افراد به ظاهر بیشتر از گذشته شده است. روش فی اسکالپ نسبت به کاشت مو عوارض و هزینه کمتری دارد و به همین جهت بسیار مورد استقبال قرار گرفته است. در صورتی که به دنبال درآمد بالا در رشته فی اسکالپ هستید، پیشنهاد می شود تمام دوره های میکروپیگمنتیشن را بگذرانید.

 

بازار کار فی اسکالپ چطوره؟
بازار کار فی اسکالپ چطوره؟

 


تعریف اسکالپ سر


اسکالپ فضای آناتومیکالی است که از جلو به صورت و از اطراف به گردن محدود می شود. این پوشش دارای۵ لایه است که حروف لاتین این ۵ لایه نام( اسکالپ) را تشکیل میدهند. موی سر در بیرونی ترین لایه اسکالپ رشد میکند.
 
یکی از موردهای بسیار جالب توجه در حوزه میکروپیگمنتیشن، انجام آن در ناحیه سر می باشد. انجام پیوند مو، مدام به آسانی امکان پذیر نیست. در بسياري موارد امکان انجام پیوند مو مهیا نمی باشد و یا انجام این عمل، کمک کننده نیست.


 
انواع شیوه اسکالپ سر


شیوه اس ام پی یا اسکالپ سر، هم با دستگاه میکروپیگمنتیشن و هم رول انجام میشود.ظرافت کار در میکرو بیش از رول هست زیرا منطقه های خالی رابا طراحی و دور و نزدیک کردن نقاط، سایه گذاری می کند
 
تنها حسن رول، حجم وسیع کار با فواصل منظم است، که در هر صورت بهتراست منظم نباشد و برای افردی که مو دارند و ناحیه های خالی سر زیر مو پوشش داده میشود، سرعت عمل را بالا میبرد.


شیوه انجام اسکالپ سر


شیوه انجام اسکالپ به اینصورت است که قبل از هر چیز رنگی را که نزدیک به رنگ موی شخص است انتخاب می شود. بعد از آن کارتریجی مخصوص را مناسب با جنس پوست مشتری و ناحیه ای که قرار است اسکالپ بر روی آن انجام شود، انتخاب می شودپس از آن فرمی که از قبل با بیمار توافق شده است در نواحی تعيين شده طراحی می شود. به این الگویی که پیش از میکرواسکالپ طراحی می شود، هدلاین گفته می شود. این کار سبب می شود تا طراحی بر اساس خواسته بیمار انجام گردد و پیگمنت ها از نقاط تعيين شده فراتر نرود.


 
فرآیند اسکالپ بسیار شبیه به تاتو است چرا‌که از روش میکروپیگمنتیشن بهره می برد. در این شیوه از طريق سوزن های ریزی تحت عنوان میکرونیدل، رنگدانه ها یا پیگمنت هایی که شبیه با رنگ موهای طبیعی شخص هستند را به لایه بیرونی پوست سر تزریق می کنند. این تزریقات به صورت نقطه هایی ریز ایجاد می شوند تا ظاهری شبیه به تار مو هنگامی که  شیو شده است را به وجود آورد .

فرآیند میکرواسکالپ چه قدر طول میکشد ؟ مدت زمانی که طول میکشد تا هاشور سر انجام شود به وسعت منطقه ای که قرار است روی آن کار شود بستگی دارد. با این وجود تقریباً ۲ تا ۵ نهایتا ساعت زمان برای این کار کافی است.

 

فواید اسکالپ سر چیست؟
فواید اسکالپ سر چیست؟

 


فواید اسکالپ سر چیست؟


۱) اسکالپ سر محدودیتی از نظر سن ندارد.
۲) هزینه انجام اسکالپ سر نسبت به شیوه های ديگر زیبایی پوست و مو بسیار مناسب است.
۳) انجام شیوه میکرو اسکالپ با دستگاه های پزشکی انجام می شود و کاملا بهداشتی است.
۴) در شیوه میکرو اسکالپ درصد اشتباه کم و ناچیز وجود دارد.
۵) رنگ دانه های مورد استفاده در میکرو اسکالپ گیاهی و کاملا طبیعی می باشد.
۶) شیوه اسکالپ سر برای بانوان و آقایان قابل انجام می باشد.
۷) دوره نقاهت اسکالپ مو نسبت به ديگر روش های کاشت مو بسیار کوتاه می باشد.

Filters
Sort
display