Search

آموزش کاتالوگ خوانی رنگ مو

هنرجو پس از گذراندن این دوره، تمامی اصول و نکات کاتالوگ خوانی را آموزش می بیند اما برای ورود به بازار کار می بایست در دوره آموزش رنگ و مش شرکت کند. آموزش های مربوط به دوره کاتالوگ خوانی در دو بخش تئوری و عملی انجام می گیرد.
تومان
decrease increase

در دوره آموزشی کاتالوگ خوانی رنگ مو، یک روند کامل خواندن کدها و اعداد رنگ مو جهت افزایش دانش در زمینه رنگ مو به شما آموزش داده می شود. این دوره شامل آموزش های جامع مربوط به کاتالوگ رنگ مو از جمله: آموزش آشنایی با دایره رنگ، آشنایی با تونالیته رنگ ها، آموزش نحوه هماهنگی رنگ مو با جنس موها، آموزش رنگ های همخوان و متضاد و آموزش انواع رنگ موها می شود. هنرجو در این دوره نحوه انتخاب رنگ مناسب برای هر مشتری با توجه به رنگ زمینه موها و رنگ پوست را می آموزد. هدف این دوره آموزشی، تربیت افراد ماهر و متخصصی است که توانایی انجام تمام رنگ موهای ژورنالی روی هر زمینه ای از مو را دارند.


سرفصل های کاتالوگ خوانی رنگ مو


•    شناخت رنگ ‌ها
•    آشنایی باانواع رنگ ها
•    آشنایی با تونالیته رنگ ها
•    آشنایی با دایره رنگ
•    آشنایی با انواع موها
•    همخوانی رنگ‌ها با جنس و رنگ اصلی مو
•    رنگ‌های همخوان و متضاد (برای از بین بردن رنگ موی ناخواسته)


مراحل آموزش کاتالوگ خوانی رنگ مو


1.    در ابتدای آموزش کاتالوگ خوانی رنگ مو با انواع رنگ مو آشنا می شوید.
2.    سپس مربی به معرفی تنالیته و دایره رنگ می پردازد.
3.    در این مرحله کالیته سازی رنگ مو را آموزش می بینید.
4.    در مرحله چهارم، پیگمنت شناسی رنگ مو را یاد می گیرید.
5.    در نهایت با نحوه ترکیب رنگ های مختلف رنگ مو آشنا می شوید.


دوره آموزش کاتالوگ خوانی رنگ مو


هنرجو پس از گذراندن این دوره، تمامی اصول و نکات کاتالوگ خوانی را آموزش می بیند اما برای ورود به بازار کار می بایست در دوره آموزش رنگ و مش شرکت کند. آموزش های مربوط به دوره کاتالوگ خوانی در دو بخش تئوری و عملی انجام می گیرد. در مرحله اول، انواع کاتالوگ‌ها (مربوط به مدل‌های مختلف رنگ) به هنرجو نشان داده شده و اصول خواندن کدها، ترکیبات، تونالیته و … آموزش داده می‌شود. سپس، دایره‌ رنگ به ایشان آموزش داده شده تا بتواند رنگ نهایی را دقیقا مطابق با خواست مشتری ایجاد نماید. در مرحله آخر نیز، ترکیب و ساخت رنگ با توجه به خواست مشتری و به صورت عملی به هنرجو آموزش داده می‌شود.

 

دوره آموزش کاتالوگ خوانی رنگ مو
دوره آموزش کاتالوگ خوانی رنگ مو

 


نحوه برگزاری دوره کاتالوگ خوانی رنگ مو


تعداد شرکت کنندگان


کلاس های دوره آموزش کاتالوگ خوانی رنگ مو به سه صورت، خصوصی، نیمه خصوصی و گروهی برگزار می شود. طبق قوانین فنی حرفه ای تعداد نفرات کلاس های خصوصی بین ۱ تا ۳ نفر، نیمه خصوصی ۳ تا ۸ نفر و گروهی از ۸ تا ۱۵ نفر تشکیل می شود. کلاس ها بعد از به حد نصاب رسیدن با هماهنگی مربی هفته ای سه بار برگزار می شود. ضمنا برای خانم هایی کارمند و یا افرادی که از شهرستان تشریف می آورند، امکان برگزاری کلاس ها در آخر هفته ها، روزهای تعطیل و ساعت های عصر نیز وجود دارد.


ابزار و وسایل مورد نیاز:


ابزار و وسایل آموزشی در قالب پک های آموزشی به هنرجویان ارائه می شود. هزینه پک ها بر عهده هنرجو می باشد. این ابزار شامل موارد زیر هستند: ۱- کاتالوگ برندهای مختلف ۲- دایره رنگ


بعد از اتمام دوره کاتالوگ خوانی رنگ مو، چه توانایی هایی کسب می کنید؟


پس از اتمام دوره کاتالوگ خوانی رنگ مو شما می توانید با تسلط کامل و به صورت حرفه ای، اصول تئوری ترکیب و ساخت رنگ و نحوه صحیح انجام عملی کار را یاد بگیرید. در نهایت پس از شرکت در دوره آموزش کاتالوگ خوانی رنگ مو، می توانید به راحتی شروع به کسب درآمد کنید و یا کسب و کار فعلی خودتان را بهبود ببخشید.


بازار کار کاتالوگ خوانی رنگ مو چطوره؟


دوره کاتالوگ خوانی پیش نیاز دوره آموزش رنگ و مش است. بنابراین، اگرچه هنرجو صرفا با مدرک معتبر این دوره، نمی‌تواند کسب و کار خود را راه بیندازد، اما برای موفقیت در سایر دوره‌های خدمات مو، ابتدا نیاز است تا این مرحله گذرانده شود. سپس بعد از گذراندن دوره کاتالوگ خوانی، وارد دوره رنگ و مش مو می شوید که درآمد بسیار بالایی دارد.

 

بازار کار کاتالوگ خوانی رنگ مو
بازار کار کاتالوگ خوانی رنگ مو

 


چند اصطلاح که باید بدانید


سری رنگ: رنگ های داخل کاتالوگ براساس رنگ نهایی که به موها می دهند، دسته بندی شده و در سری رنگی های مختلف تقسیم بندی شده است.
رنگ های اصلی: رنگ های اصلی کاتالوگ رنگ هایی هستند که تقریبا در تمامی کاتالوگ ها وجود دارند و در سری های دیگر رنگ مو از ترکیب این رنگ ها ایجاد می شوند.
پایه رنگ: منظور از این عدد همان عدد قبل از ممیز است که میزان تیرگی و روشنی رنگ را مشخص می کند و از عدد ۱ شروع و تا ۱۲ که بلوند پلاتینه است. هر چه عدد بیشتر باشه ، عدد ۱ تیره ترین و عدد ۱۲ روشن ترین رنگ است
تناژ رنگ: عدد یا عددهای بعد از ممیز در کاتالوگ خوانی رنگ مو هستند که به معنی رفله سایه ای که شما زیر نور خورشید موها رو می بینید، به طور مثال زمانی که شما سایه ای از رنگ قرمز در موها می بینید، یعنی موها تناژ قرمزی دارند.

 

مشخصه های سری اصلی در کاتالوگ خوانی


رنگ ها به دو دسته اصلی و فانتزی تقسیم می شوند. رنگ های اصلی، رنگ هایی هستند که قابلیت پوشش بالایی روی موهای سفید دارند و قابل ترکیب با رنگ های گرم و سرد می باشند. مشخصه آنها به صورت زیر است.


1.    عدد به صورت تنها روی تیوپ نوشته شده است. (به عنوان مثال رنگ شماره ۵)
2.    عدد ممیز صفر (به عنوان مثال ۵/۰)
3.    عدد خط فاصله یا نقطه صفر (به عنوان مثال ۰-۵)
4.    عدد همراه با حرف انگلیسی N (به عنوان مثال N5)


 
در تمامی کاتالوگ های رنگ مو شماره های ۱ تا ۵ رنگ های تیره هستند و از شماره ۶ تا ۱۰ با بلوند شروع شده و شماره هایی که بلوند هستند، برای اینکه همین رنگ نتیجه نهایی روی موها باشه باشد موها دکلره شده باشند.


به عنوان مثال روی جعبه رنگ موها اسامی مانند N2 یا A6 یا رنگ مو شماره ۶٫۴۱ نوشته شده است.اگر روی جعبه رنگ مو، شماره با ممیز نوشته شده باشد (مثلا ۶٫۴۱) اولین عدد از سمت چپ، پایه رنگ است. پس از عدد اول، عدد دوم و سوم وجود دارد که معمولا پس از یک ویرگول یا نقطه وجود دارند.

 

این عددها تناژ رنگ موی بازتابی در زیر نور را نشان می دهند و مشخص می کنند که در یک رنگ مو چه رنگ هایی در زیر نور بازتاب می شود.اگر روی رنگ مو اسامی مانند A6 نوشته شده باشد A رنگ خاکستری و ۶ بلوند تیره است بنابراین رنگ A6 رنگ بلوند خاکستری تیره است.

Filters
Sort
display