Search

آموزش کار با تجهیزات تراپی مو

در دوره آموزش کار با تجهیزات تراپی مو، یک روند کامل کار با دستگاه های تراپی مو جهت انجام انواع تراپی ساقه مو و کف سر به شما آموزش داده می شود. این دوره شامل آموزش های جامع مربوط به کار با تجهیزات تراپی مو از جمله: کار با دستگاه های ازون تراپی، نانواستیم، فوتون استیم، کلامازون، و تری لایت، اسکالپ و لایه برداری کف سر و رفع شوره و پوسته کف سر می شود.
تومان
decrease increase

در دوره آموزش کار با تجهیزات تراپی مو، یک روند کامل کار با دستگاه های تراپی مو جهت انجام انواع تراپی ساقه مو و کف سر به شما آموزش داده می شود. این دوره شامل آموزش های جامع مربوط به کار با تجهیزات تراپی مو از جمله: کار با دستگاه های ازون تراپی، نانواستیم، فوتون استیم، کلامازون، و تری لایت، اسکالپ و لایه برداری کف سر و رفع شوره و پوسته کف سر می شود. هنرجو در این دوره نحوه کار با تمام دستگاه های تراپی مو را می آموزد. هدف این دوره آموزشی، تربیت افراد ماهر و متخصصی است که توانایی انجام هرگونه تراپی مو مطابق با نوع مو و مشکل مشتری را دارند.


سرفصل های فنی و حرفه ای کار با تجهیزات تراپی مو


•    آموزش لاین تراپی دستگاه تری لایت
•    آموزش فوتون استیم و نانو استیم
•    اسکالپ و لایه برداری کف سر
•    آموزش تراپی با دستگاه استیم جهت رفع شوره و پوسته کف سر
•    آموزش کامل و کاربردی کلیه قابلیت های مرتبط با دستگاه ازون
•    آموزش کار با دستگاه های ازون تراپی، نانواستیم، فوتون استیم، و کلامازون


مراحل آموزش کار با تجهیزات تراپی مو


1.    در ابتدای آموزش کار با تجهیزات تراپی مو، با انواع دستگاه تراپی مو آشنا می شوید.
2.    سپس به آموزش نحوه کار با هریک از دستگاه ها پرداخته می شود.
3.    در این مرحله اسکالپ و لایه برداری و رفع شوره سر را بوسیله دستگاه استیم یاد می گیرید.
4.    در نهایت در قسمت آخر آموزش، کار با انواع دستگاه تراپی مو را بر روی مدل زنده تمرین می کنید.


دوره آموزش کار با تجهیزات تراپی مو


در دوره آموزش کار با تجهیزات تراپی مو، ابتدا انواع تجهیزات و دستگاه های مورد نیاز معرفی می شود. سپس، کلیه ویژگی ها و قابلیت های مرتبط با دستگاه های تراپی مو به صورت تئوری بیان می شود. این دستگاه ها شامل دستگاه ازون تراپی، نانو استیم، فوتون استیم، تری لایت و کلامازون هستند. در مرحله بعد، لاین تراپی، اسکالپ، لایه برداری کف سر، و رفع شوره و پوسته کف سر بوسیله دستگاه استیم آموزش داده می شود.


در مرحله آخر آموزش، هنرجو نحوه صحیح استفاده از دستگاه ها و تجهیزات تراپی مو را بصورت عملی تمرین می کند. برای یادگیری بهتر، هنرجو کار با انواع دستگاه را ابتدا روی موی مصنوعی و سپس روی موهای واقعی تمرین می کند تا نتیجه کار را از نزدیک مشاهده کند.


نحوه برگزاری دوره کار با تجهیزات تراپی مو

 

دوره آموزش کار با تجهیزات تراپی مو
دوره آموزش کار با تجهیزات تراپی مو

 


تعداد شرکت کنندگان


کلاس های دوره آموزش کار با تجهیزات تراپی مو به سه صورت، خصوصی، نیمه خصوصی و گروهی برگزار می شود. طبق قوانین فنی حرفه ای تعداد نفرات کلاس های خصوصی بین ۲ تا ۳ نفر، نیمه خصوصی ۴ تا ۸ نفر و گروهی از ۶ تا ۱۵ نفر تشکیل می شود. کلاس ها بعد از به حد نصاب رسیدن با هماهنگی مربی هفته ای سه بار برگزار می شود. ضمنا برای خانم هایی کارمند و یا افرادی که از شهرستان تشریف می آورند، امکان برگزاری کلاس ها در آخر هفته ها، روزهای تعطیل و ساعت های عصر نیز وجود دارد.


ابزار و وسایل مورد نیاز:


برای آموزش کار با تجهیزات تراپی مو، به تمام وسایل و دستگاه های تراپی مو مانند دستگاه اورون تراپی، نانو استیم، فوتون استیم، کلامازون و تری لایت نیاز است. تمامی ابزار و وسایل مورد نیاز، در قالب پک های آموزشی به هنرجویان ارائه می شود. هزینه پک ها بر عهده هنرجو می باشد.


بعد از اتمام دوره کار با تجهیزات تراپی مو، چه توانایی هایی کسب می کنید؟


پس از اتمام دوره کار با تجهیزات تراپی مو شما می توانید با تسلط کامل و به صورت حرفه ای با تمام دستگاه های تراپی مو کار کنید و در انواع تراپی مو مانند صافی، احیا، مراقبت از مو، و درمان شوره سر مهارت کسب کنید. در نهایت پس از شرکت در دوره آموزش کار با تجهیزات تراپی مو، می توانید به راحتی شروع به کسب درآمد کنید و یا کسب و کار فعلی خودتان را بهبود ببخشید.

 

بازار کار کار با تجهیزات تراپی مو چطوره؟


تراپی مو یکی از مهم ترین خدمات ارائه شده در تمام سالن های زیبایی است. انجام احیا و صافی مو جزو خدمات حرفه ای آرایشگری محسوب می شود و متخصصان در این زمینه درآمد بسیار خوبی دارند. هنرجو می تواند با گرفتن مدرک فنی حرفه ای، مستقیما وارد بازار کار شده و در سالن های زیبایی کار کند و یا کسب و کار خود را راه اندازی کند.

اموزش کار با دستگاه

 

توجه داشته باشید که از اب جوشیده سرد شده یا اب مقطر در دستگاه مصرف شود و به هیچ وجه از اب شهری در این دستگاه استفاده نشود .موها به وسیله یک کاور در محوطه کابینی دستگاه قرار می گیرد ،بخار آبی روی دمای ۴۰ درجه قابل تنظیم می باشد در درون کابین جریان پیدا می کند.در این فرآیند که ۴ الی ۵ دقیقه زمان می برد، فولیکول های مو تحریک می شود و از سطح مو بلند می شوند ،در این حالت راه برای ورود هر گونه ماده ایی به عمق ساقه وریشه  مو باز خواهد بود.

 

بعد از این مرحله با کمک امواج مافوق صوت، ملکول های آب تجزیه می شود وشروع به  ترکیب ملکول های اکسیژن می کند و با قطع انرژی مجددا ملکول های o3 ناپایدار تجزیه شده و به o2 و o1 تبدیل می گردد اتم اکسیژن که خاصیت اکسیداسیون قوی دارد از میان فولکیول های مو وارد عمق ساقه و ریشه مو می گردد و در مسیر خود حدودا با ۸۰ الی ۸۵ درصد از عناصر مو ترکیب می گردد .

 

این عمل منجر به آن می شود تا میکروب ها ،باکتری ها ،قارچ ها و..، موجود در مو از بین برود و عمل استریلیزه به طور کامل اعمال شود . در مرحله نهایی محوطه کابین با گزینه cooling شروع به ایجاد سرما و خنک کردن ناگهانی می کند که موجب تحریک مجدد فولیکول ها و بسته بسته شدن آن ها می گردد ،بنابراین اتم اکسیژن در بافت مو محفوظ مانده و به کار خود ادامه می دهد.

 

چنانچه موها در معرض گرمای مجدد قرار نگیرند این روند مدتی طول کشیده و اکسیداسیون متوقف نخواهد شد در مورد افرادی که ریزش مو دارند.چنانچه عوامل محیطی غیر از توارث که موجب ریزش مو شده، درمان و قطع شوند با بهره گیری از عملکرد این دستگاه با وجود اوزون تراپی مو کمک شایانی به قطع ریزش و تسریع در رشد مجدد موهای از دست رفته دیده خواهد شد.

تفاوت کراتینه مو با بوتاکس مو در چیست؟
تفاوت کراتینه مو با بوتاکس مو در چیست؟

 


تفاوت کراتینه مو با بوتاکس مو در چیست؟


می دانید تفاوت کراتینه مو با بوتاکس مو چیست؟ همان طور که قبلاً گفتیم، بوتاکس مو و کراتینه مو هر دو برای نرمی و صاف شدن موها استفاده می شود. با این حال تفاوت هایی با هم دارند که بهتر از قبل از انجام هریک، راجع به آن ها بدانید تا بهترین انتخاب را داشته باشید.


o    اولین تفاوت کراتینه مو و بوتاکس مو در این است که اکثر روش های کراتینه، حاوی مواد شیمیایی از جمله فرمالدهید ها هستند که برای سلامتی بسیار مضر است در حالیکه بوتاکس مو حاوی مواد ارگانیک و طبیعی می باشد.
o    دیگر تفاوت کراتینه مو با بوتاکس مو در میزان ماندگاری است. ماندگاری کراتین مو تا 6 ماه است ولی ماندگاری بوتاکس مو تا حداکثر 4 ماه می باشد.
o    کراتینه مو برای کسانی که موهای بسیار وز، مجعد و فر دارند مناسب است تا آنها را صاف و لخت کند و هیچ گونه خاصیت درمانی ندارد. اما بوتاکس مو یک روش بازسازی کننده عمیق مو است که برای انواع مو قابل استفاده است و حتی موجب ترمیم موهای آسیب دیده و موخوره می شود.
o    تاثیر صافی در روش کراتینه مو بیشتر است. بنابراین اگر موهای فر دارید و می خواهید موهایتان کاملاً لخت شود بهتر است از روش کراتینه استفاده کنید. بوتاکس مو تا حدودی حالت مو را حفظ می کند و صرفا به ان حجم می دهد و ظاهر آن را بهبود می بخشد و موها را نرم و درخشان می کند.
کراتینه مو عوارضی از جمله ریزش مو و نازک شدن تار مو را به همراه دارد. و استفاده بیش از حد آن، خطر سرطان پوست و ریه (به دلیل وجود فرمالدهید) را افزایش می دهد. اما بوتاکس مو نه تنها این عوارض را ندارد بلکه به حفظ سلامت موها کمک می کند؛ فقط در موارد نادر ممکن است باعث بروز حساسیت و آلرژی شود.
کراتینه مو بهتر است یا بوتاکس مو؟ به طور کلی بوتاکس مو، برای انواع موها با رنگ ها و حالت های مختلف قابل استفاده است؛ موها را از درون و بیرون بازسازی و احیا می کند، باعث نرمی مو می شود و آن ها را براق می کند. و اما کراتینه مو برای کسانی که موهای وز و فر دارند و قصد ایجاد تغییر در ظاهر خود را دارند مناسب است. کراتینه مو، موها را کاملاً لخت می کند و آنها را بسیار براق می سازد. توجه داشته باشید که کراتینه مو به دلیل عوارضی که دارد برای موهای خیلی آسیب دیده اصلاً توصیه نمی شود و ممکن است با این کار به موها آسیب دوچندان بزنید و ریزش موی شدیدی را تجربه کنید.

 

اوزون تراپی مو

 

اوزون شامل یک مولکول اکسیژن و با یک اتم اکسیژن اضافه می باشد که این اتم اضافی منجر می گردد قدرت اکسیژن افزایش یابد. طبق بررسی های به عمل آمده اکسیژن فعال ( اوزون ) تاثیرات بی نظیری در افزایش و ماندگاری مو داشته و می تواند به طرز فوق العاده ایی موجب رفع کامل ریزش مو شود.

بسیار جالب است بدانید اکسیژن فعال ( اوزون ) با ایجاد یک لایه محافظ به نام peptones بر روی مو باعث پوشش کوتیکول مو و بهبود سلامت کلی مو می گردد . به ترتیبی که اکسیژن فعال ( اوزون ) با ایجاد ارتباط میان ساختار درونی هر رشته مو و رنگ شیمیایی و طبیعی آن باعث جلای مو و خوش رنگ شدن عالی آن می شود . به نحوی که امروزه آن را به عنوان عامل مهم در رنگ آمیزی مناسب مو معرفی نموده و می شناسند .

 

فواید ازوزن تراپی



۱ . پیشگیری بی نظیر از ریزش مو
۲ . پر پشت شدن آن به علت افزایش ضخامت هر تار مو
۳ . افزایش فوق العاده در دوام و ماندگاری مو
۴ . خوش رنگ شدن و افزایش جلای طبیعی
۵ . رفع کامل شوره ، حساسیت و خارش

 

سخن پایانی

 

در نهایت برای کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت بانو آرا مراجعه نمایید.

Filters
Sort
display