Search

تحریک پوست با میکرونیدلینگ

یکی از روش های جوانسازی پوست روش میکرونیدلینگ است که با استفاده از دستگاه های مختلفی انجام می شود نمونه ای از این دستگاه ها، دستگاه درماپن است. با استفاده از این دستگاه ها می توان کانال های متعددی روی سطح پوست در ناحیه اپیدرم و قسمت فوقانی درم پوست ایجاد کرد و باعث لایه برداری سطحی و همچنین باعث تحریک کلاژن سازی در لایه ی میانی پوست شد.

در این مقاله تحریک پوست با میکرونیدلینگ و روش‌های جوان‌سازی پوست صورت را با این روش نوین بیشتر مطالعه خواهید کرد که چگونه در زمانی محدود صاحب صورتی زیبا و صاف و جوان خواهید شد.

میکرونیدلینگ چیست؟

میکرونیدلینگ این روزها یکی از مهم‌ترین شاخص‌های زیبایی، جوان سازی و مهم‌تر از همه پاک‌سازی پوست به حساب می‌آید. این روزها دیگر کمتر کسی است که دغدغه‌ای برای پوست صورت داشته باشد؛ زیرا با قدرت گرفتن فرآیند میکرونیدلینگ در سالن‌های آرایشی اغلب خانم‌ها وقت خود را در آن می‌گذرانند تا با پرداخت هزینه‌ای ناچیز پوستی زیبا، جوان و عاری از هرگونه لکی داشته باشند.

همان‌طور که گفته شد؛ با انجام این عمل بر روی پوست کلاژن‌ها باعث تخریب زیر ساخت‌های مختل پوست شده و بافت‌های جدیدتر را به وجود می‌آورند به همین عملیات تحریک پوست با میکرونیدلینگ گفته می شود. اغلب پوست‌های مخرب که با منافذ باز همراه است و بسیار در برابر عوامل طبیعی تحریک پذیر هستند از طریق میکرونیدلینگ می‌توان به راحتی تمامی تخریب‌ها را پوشش داد. اغلب افراد کهن ‌سال که پیشانی آن‌ها با چروک‌های ممتد و یا افتادگی پلک‌ها همراه است می‌توانند از این طریق زیبایی مجدد خود را به دست آورند.

اغلب گفته شده که میکرونیدلینگ برای از بین رفتن موهای زائد نیز مؤثر است و یا از جلوگیری ریزش‌ها مفید خواهد بود که با نظریه و تشخیص جمع کثیری از پزشکان با تکذیب مواجه شده است. درماپن با سوزن‌هایی که در داخل پوست نفوذ می‌کند تحریک پوست با میکرونیدلینگ را به همراه دارد.

اگر در صورتی که درمان‌های خانگی و یا درمان‌های مکمل جواب مثبتی نگرفته‌اید می‌توانید از این روش نوین با توجه به تمامی اصول و رعایت جوانب درمان و جواب قطعی بگیرید. جراحی‌های پوستی آخرین موردی است که خانم‌های جوان و یا افرادی که خیلی راغب به زیباتر نشان دادن پوست خود هستند به سراغش می‌روند. به همین دلیل میکرونیدلینگ می‌تواند یکی از گزینه‌های برتر جوان‌سازی پوست به حساب بیاید.

تحریک پوست با میکرونیدلینگ

میکرونیدلینگ توسط دستگاه پیشرفته‌ای در آرایشگاه‌های زنانه برای از بین بردن ذرات لک، چربی، جوش و... مورد استفاده قرار می‌گیرد. مهم‌ترین مزیت و کارایی که در روش میکرونیدلینگ مشاهده می شود این است که به وسیله درماپن برای جلوگیری از بیماری‌های پوستی و یا از بین بردن آن‌ها تأثیر متقابلاً مثبتی خواهد گذاشت.

سوزن‌هایی که در دستگاه درماپن میکرونیدلینگ موجود است سبب خراش‌هایی سطحی بر روی پوست می شود که همین خراش‌ها عاملی برای تحریک پوست با میکرونیدلینگ خواهند بود.تحریک پوست با میکرونیدلینگ موجب علت‌های بسیاری در این فرآیند می شود که همین امر موجب زیاد شدن طرفداران این روش در سالن‌های آرایشی و یا مراکز پزشکی شده است.

کلاژن و الاستین دو محرکه قوی را در سطح پوست به وجود می‌آورند که پوست را در این عمل بسیار تحریک پذیر خواهند کرد. این تحریکات سبب وا رفتن پوست و واکنش نشان دادن در برابر میکرونیدلینگ می‌کند که شما به خوبی پس از طی چند مرحله تفاوت پوست صورت خود را در قبل و بعد احساس خواهید کرد.

تحریک پوست با میکرونیدلینگ در چه محدوده‌ای از بدن صورت می‌گیرد؟

صورت یکی از مهم‌ترین علت‌های تحریک پوست با میکرونیدلینگ است؛ و اغلب افراد مختلف برای زیبایی صورت خود به مراکز پزشکی مراجعه می‌کنند تا مشکلات پوستی خود را برطرف کنند. موارد بسیار زیادی وجود دارد که موجب می شود تا شما عدم رضایت را از پوست صورت خود داشته باشید که در ادامه عبارت‌اند از:

  • آکنه‌های پوستی
  • چروک‌ها و لکه‌های کهن‌سالی
  • خورشید گرفتگی پوست صورت
  • انحنای بزرگ پوستی (حفره‌ها و منافذ)
  • اسکارها
  • چربی‌های زیاد پوستی
  • جوش‌ها
  • لکه‌های جوش
  • لک‌های سر سیاه
  • زخم‌های ناشی از سوختگی
  • لکه‌های به جا مانده از خراش‌های سطحی

این عوامل را می‌توان از مهم‌ترین موارد آسیب‌های پوستی دانست که تا حدودی از ارزش‌های زیبایی صورت کم می‌کند به همین دلیل افراد بیشتر به موجب میکرونیدلینگ صورت مراجعه خواهند کرد.تحریک پوست با میکرونیدلینگ بر روی صورت تأثیرات بسیار مثبتی داشته و گام موفقی در این زمینه است که موجب شده تا امروزه علاوه بر صورت در قسمت‌های دیگر بدن نیز این فرآیند را انجام دهند. تحریک پوست با میکرونیدلینگ به وسیله فیلرها این امکان را فراهم می‌آورد تا افراد پس از لاغری چشمگیر و یا پس از زایمان که ترک‌های سطحی و عمیقی بر روی پوست می‌ماند را کاملاً محو و از بین ببرند.

رفع چروک های سطحی و عمقی با میکرونیدلینگ

تمام قسمت‌های مختلف بدن امکان مواجه شدن با اسکارهای مختلف است که میکرونیدلینگ به راحتی تمامی این موجبات را پوشش می‌دهد تا شما پوستی شفاف و جوان داشته باشید. مؤثر بودن میکرونیدلینگ این تضمین را به وجود آورده تا شما قبل از هرگونه اقدامی در این زمینه با خیالی آسوده خود را به درمان میکرونیدلینگ بسپارید.

رفع چروک های سطحی و عمقی با میکرونیدلینگ

یکی از مزایای اصلی میکرونیدلینگ توانایی آن در تحریک تولید کلاژن و الاستین پوست است. تولید این موارد در دستیابی به ظاهری جوان و تازه نقش مهمی دارد. به دلیل توانایی این فرآیند در تحریک تولید سلول های پوستی جدید، متخصصان پوست دریافته اند که با چندین جلسه درمانی می توان ظاهر خطوط پوستی ریز، خطوط اطراف چشم و چروک عمیق ناحیه پیشانی را کاهش داد.

ترمیم اسکارهای نمایان با میکرونیدلینگ

در یک مطالعه که بر روی اثرات میکرونیدلینگ صورت گرفت، نزدیک به ۱۰۰ درصد شرکت کنندگان مبتلا به جای جوش بهبودی قابل توجهی را در ظاهر جای زخم های خود بیان کردند. در صورت تمایل به انجام میکرونیدلینگ در خانه، ابزارهای دستی دارای سوزن های ۱.۵ میلی متری برای بهبود ظاهر جای جوش ها مناسب هستند.

جهت دستیابی به بهترین نتایج در رفع اسکار های شدیدتر به سوزن هایی با طول بیشتر نیاز است. ابزارهای حرفه ای میکرونیدلینگ می توانند سوزن هایی به طول ۳ میلی متر داشته باشند. این ابزارها در مطب پزشکان متخصص پوست و جهت رفع اسکارهای عمیق در زیر سطح پوست استفاده می شوند.

نحوه انجام ميکرونيدلينگ

میکرونیدلینگ روشی غیرتهاجمی برای درمان مشکلات پوستی است و برای گرفتن نتیجه‌ی بهتر معمولاً روند درمان چند جلسه‌ای طول می‌کشد. زمان هر جلسه‌ی درمان با توجه به شدت مشکلات پوستی بین چند دقیقه تا یک ساعت است.در مرحله اول پزشک با زدن کرم بی حسی بر روی صورت فرد اقدام به بی حس نمودن آن می نماید.در مرحله بعدی پوست صورت به وسیله گاز استریل خشک شده و به مواد مزو یا سرم آغشته می گردد، سپس پزشک با استفاده از درماپن حفره های ریزی را در صورت ایجاد می نماید.

میکرونيدلينگ دارای سوزن های ریز فراوانی است که در این روش سوزن میکرونیدلینگ به صورت سطحی وارد پوست شده و موجب تحریک فیبروبلاست و در نهایت ساخت کلاژن جدید می گردد.با وجود اینکه لایه اپیدرم پوست سوراخ می گردد ولی به هیچ عنوان تخریب نشده و تنها خونریزی مختصری در پوست اتفاق می افتاد.

برخی پزشکان، برای نتیجه‌ی بهتر از میکرونیدلینگ، هم‌ زمان با ایجاد این سوراخ‌های ظریف، از محصولاتی که سبب تحریک تولید کلاژن می‌شوند، مانند اسید هیالورونیک یا سرم ویتامین C و نیز روشن کننده پوست هم استفاده می‌کنند. بعد از انجام میکرونیدلینگ روی پوست زخم‌های کوچکی ایجاد می‌شود که همین زخم‌ها سبب تحریک کلاژن‌سازی توسط پوست می‌شوند.

عوارض استفاده از درمان پوستی با میکرونیدلینگ

هیچ یک از روش‌های زیباسازی صورت و یا پاک‌سازی عاری از خطر و یا آسیب نیست. به همین منوال می‌توان خطرات جانبی و سطحی را برای میکرونیدلینگ نیز در نظر گرفت. تنها عاملی که پس از فرآیند تحریک پوست با میکرونیدلینگ بر روی صورت و یا دیگر نقاط بدن ایجاد می شود التهابات پوستی است که اثرات قرمز رنگی را در برخی افراد از خود به جا خواهد گذاشت.

قرمزی پوست چندان مهم نمی‌باشد زیرا طی 2 الی 3 روز از بین خواهد رفت؛ اما لازم به ذکر است بدانید که در صورت مواجه شدن با مواردی همچون کبودی‌های شدید، زخم‌های سطحی که بر روی پوست ایجاد می شود اگر خونریزی مداوم داشته باشند و یا عفونت‌های پوستی، زخم‌های عمیق و... در صورتی که پس از چند روز این موارد را مشاهده کردید حتماً با پزشک خود در ارتباط باشید.

چه کسانی نباید از میکرونیدلینگ استفاده کنند

میکرونیدلینگ برای تمامی افراد و یا در سنین مختلف مناسب نیست بلکه برای برخی خانم‌ها با محدودیت‌هایی همراه است که حتماً باید در صورت وجود هریک از موارد زیر از انجام آن به شدت خودداری کند موارد مهمی همچون:

  • دوران بارداری از ماه اول تا ماه آخر
  • در صورت دارا بودن بیماری‌هایی مانند اگزما و پسوریازیس (تمامی بیماری‌های پوستی)
  • جراحت‌های باز پوستی و یا جای بخیه، تازه بودن جای عمل جراحی
  • انجام رادیوتراپی
  • افراد زیر 6 سال
  • اسکارهای سخت پوستی در افراد مختلف به خصوص کودکان

این 6 مورد از جدی‌ترین مواردی هستند که با انجام میکرونیدلینگ و تحریک پوست با میکرونیدلینگ ممکن است خطرات جبران‌ناپذیری را به وجود بیاورد. پس بهتر است برای سلامتی بیشتر خود وقت و زمان دیگری را برای انجام میکرونیدلینگ و جوان‌سازی پوست در نظر بگیرید تا هیچ خطر و عوارضی را همراه نداشته باشد.

مواردی که قبل از انجام میکرونیدلینگ باید آنها را رعایت کرد :

این فرآیند صرفاً تحریک پوست با میکرونیدلینگ است و هیچ‌گونه عوارض و یا آسیبی را با خود به همراه نخواهد داشت. الزاماً در برخی موارد استفاده بعضی از داروها، مواد شیمیایی و یا انواع پمادها ممکن است قبل از میکرونیدلینگ پوست را به چالش‌های کاملاً سطحی بکشد که توصیه و تأکید بر این است قبل از انجام این کار مشاوره پزشک را به خوبی گوش فرا گیرید.

ایبوپروفن دارویی است که پزشکان همواره توصیه می‌کنند یک الی دو هفته قبل از انجام جوان‌سازی پوست مصرف نکنید و یا برخی افراد برای از بین بردن آکنه و جوش‌های صورت خود داروها و پمادهای بسیاری را مصرف می‌کنند که بهتر است تمام آن‌ها یک هفته قبل از انجام میکرونیدلینگ استفاده نشوند.

بعضی از پمادها نیز هستند که سازگاری چندانی با درمان درماپن ندارند به همین جهت بهتر است با دکتر خود مشورت کنید تا در صورت نیاز و دستور پزشک آن را استفاده و یا قطع نمایید. در نظر گرفتن تمامی احتمالات قبل از این فرآیند بسیار مؤثر و تأثیرگذار خواهد بود پس در جلسه مشاوره‌ای تمام نکات ضروری و غیرضروری را به پزشک خود اطلاع دهید.

ایمنی میکرونیدلینگ :

  • میکرونیلدینگ حداقل نوع تهاجمی است و نیازی به استراحت ندارد و این برای بسیاری از افرادی که در سلامت کلی به سر می برند، ایمن تلقی می شود.
  • این روش برای افرادی که از داروهای خاص آکنه استفاده می کنند و یا برای زنانی که باردار هستند، ایمن نیست.
  • چند روز پس از این روند، قرمزی و سوزش کمی را تجربه خواهید کرد.

ایمنی میکرونیدلینگ

سهولت استفاده ازمیکرونیدلینگ :

زمان کلی و زمان کار حدود دو ساعت است. شما باید نزد یک متخصص پوست، جراح پلاستیک، و یا جراح زیبایی برای این روش بروید. ممکن است به حداقل چهار روش یا بیشتر برای بهترین نتیجه نیاز داشته باشید.

فرآیندهای پس از انجام میکرونیدلینگ :

با تصورات غلط بسیاری از خانم‌ها که این فرآیند را نوعی عمل جراحی سخت می‌دانند باید اشاره کرد که این روش در مدت زمان کم طی چند جلسه توسط پزشک انجام خواهد شد که تنها چند خراش کوچک و جزئی را برایتان از خودش باقی می‌گذارد که به سرعت نیز از بین خواهد رفت. نگرانی از جانب دوران درمان نداشته باشید، زیرا با تحریک پوست با میکرونیدلینگ کلاژن‌ها به سرعت از خود واکنش نشان می‌دهند و چندان پوستتان را با چالش‌های عمیقی مواجه نمی‌کند؛

پوست برای مدت زمان ۱۲ ساعت و ۳ روز حسی شبیه به آفتاب سوختگی ملایم و متوسط خواهد داشت. همچنین ممکن است تورم، خشکی و سفتی خفیفی را تجربه کنید. عوارض جانبی موقتی هستند و به طور معمول طی ۳ روز برطرف می‌شوند.

زمان بهبودی کامل به عمق درمان، نوع پوست و وضعیت پوست شما بستگی دارد. برخی از بیماران ممکن است به طور کامل پس از ۲۴ ساعت بهبود یابند. یک سرم اسید هیالورونیک یا ویتامین C پس از درمان برای التیام و محافظت از پوست همراه با کرم ضد آفتاب توصیه می‌شود. آرایش معدنی برای استفاده بعد از عمل توصیه می‌شود.

اما نکاتی که باید پس از میکرونیدلینگ باید آنهارا رعایت کنید:

پمادها و کرم‌های مخصوصی که به دستور پزشک تجویز می شود را پس از هر جلسه ضمن تحریک پوست با میکرونیدلینگ استفاده شود تا در صورت وجود اثرات قرمزی بر روی پوست سریعاً برطرف شود.ضد آفتاب را حتماً در دستور کار خود قرار دهید به خصوص در فصل تابستان به دلیل گرما و تابش مستقیم نور خوشید بدون استفاده از کرم ضد آفتاب از منزل خارج نشوید؛ و یا مستقیماً در برابر نور خورشید قرار نگیرید.

بسیاری از مراجعه کننده‌ها پس از انجام میکرونیدلینگ می‌خواهند تحریک پوست با میکرونیدلینگ را سریعاً مشاهده نمایند. زمانی که این کار انجام می شود کلاژن‌ها سریعاً در مدت زمان محدودی (6 الی 7 روزه) بافت‌های جوان پوست را کم‌کم به وجود می‌آورند و شما پس از 10 روز تأثیر آن را به خوبی بر روی پوستتان مشاهده می‌کنید.

میکرونیدلینگ تنها با یک جلسه امکان پذیر نخواهد بود در واقع در جلسه اول تنها قدمی کوچک برای جوان‌سازی پوست است و شما برای دیدن نتیجه دلخواه و نهایی باید به توصیه دکتر گوش فرا دهید تا در جلساتی که برایتان با توجه به مشکلات پوستتان در نظر گرفته عمل کنید.

بعد از این اقدام اگر آسیب‌ها و موانع پوستی شما شدت زیادی داشته باشد امکان اینکه پزشک برایتان درمان مکمل از روش‌های دیگر را نیز در نظر خواهد گرفت تا سریع‌تر پاک‌سازی پوستتان را تکمیل کند.این موارد را هر شخص باید پس از تحریک پوست با میکرونیدلینگ در نظر بگیرد و آن‌ها را رعایت کند. تا پس از مراقبت‌های پوستی از یک صورت صاف و یک دست برخوردار باشد.

هزینه میکرونیدلینگ چقدر است؟

در ابتدا لازم است بدانید که روش‌های جوان‌سازی و پاک‌سازی به دلیل انجام زیبایی پوست صورت می‌گیرد، به همین دلیل در مراکز پزشکی و درمانی بیمه هیچ یک از هزینه‌های مربوطه را تقبل نخواهد کرد و تمامی هزینه‌ها از حداقل تا حداکثر بر عهده خودتان خواهد بود. پوست افراد مختلف با یکدیگر بسیار متفاوت است بنابراین هزینه‌ها نیز متمایز هستند.

قبل از اقدام به انجام هرگونه پاک‌سازی توسط میکرونیدلینگ به شما مشاوره داده می شود و تمامی هزینه‌های لازم در خصوص پوستتان به صورت تقریبی و جلسه‌هایی که برای این کار باید در مراکز بهداشتی و پزشکی حضور داشته باشید تخمین زده می شود تا در صورت تمایل اقدام به انجام این کار نمایید. مقدار هزینه‌ای که برای این کار در نظر گرفته می شود در مقابل با مزیت‌ها و شادابی که به شما داده می شود ناچیز و بسیار مقرون به صرفه است؛ زیرا شما با این کار در طی چند جلسه از پاکی و جوانی پوست خود رضایت کامل را کسب می‌کنید.

قیمت میکرونیدلینگ بر اساس روش انجام آن و موضع درمان متفاوت است. میکرونیدلینگ با استفاده همزمان از کوکتل های مزوتراپی انجام می شود که برای درمان جای جوش ، بستن منافذ باز و یا درمان لک مورد استفاده قرار می گیرد. در بعضی موارد شدت آسیب های پوستی زیاد است و میکرونیدلینگ به تنهایی کفایت نمی کند و از روش های ترکیبی استفاده می شود.

در این موارد از دو روش درمانی متفاوت برای تأثیر بیشتر در لایه های مختلف پوست استفاده می شود. بعنوان مثال در مواردی که جای جوش بسیار عمیق باشد از ترکیب سابسیژن و میکرونیدلینگ استفاده می شود و یا زمانی که پوست شل شده و افت شدید کرده باشد از ترکیب هایفوتراپی و میکرونیدلینگ استفاده می شود و یا در موارد تیرگی زیر چشم همزمان پی آر پی انجام می شود که در یک جلسه قابل انجام است و در نتیجه هزینه درمان بیشتر از میکرونیدلینگ به تنهایی می شود.

هزینه میکرونیدلینگ

نکته مهم

اگر جزو افرادی هستید که سابقه تب‌خال بر روی صورتتان دارید، به گفته پزشکان این مورد با تحریک پوست با میکرونیدلینگ مجدداً سر باز می‌زند. تب‌خال ممکن است در بینی و یا کناره‌های لب (بالا و پایین) رخ دهد. پس اگر بعد از میکرونیدلینگ سریعاً با این مورد مواجه شدید جای هیچ‌گونه ترس و نگرانی نخواهد بود و بعد از چند روز از بین خواهد رفت.

Write a comment
Filters
Sort
display