Search

وسایل مورد نیاز شینیون

اگر واژه شینیون (Chignon) را در فرهنگ لغت جستجو کنید، به واژه “گیس پشت سر” برخورد می کنید که مفهوم آن در آرایش مو این است که موها با فرم و مدلی خاص از پشت سر یا بالا بسته می شوند.

در گذشته  این روش  فقط در یک مدل خلاصه می شد و آن جمع کردن و بستن مو از پشت سر و به یک شکل ساده و معمولی بود. اما امروزه شنیون تبدیل به یک هنر و تکنیک در آرایش مو تبدیل شده است. به طوری که آرایشگران حرفه‌ای بخش بزرگی از هنر آرایشگری خود را در این روش نشان داده و به رخ  هم می کشانند.

وسایل مورد نیاز شنیون|ابزار شنیون|شنیون

وسایل مورد نیاز شینیون

امروزه با لوازم آرایش مو دیگر بیشتر خانم ها در منزل موهای خود را به بهترین شیوه ها آرایش می کنند، مدل های مختلف مو که به راحتی با کمی تمرین قابل یادگیری است، لوازمی مثل سشوار، اتو مو، فر کننده و حالت دهنده مو، برس ها و لوازم بافت مو در کنار بسیاری دیگر از لوازم دیگر  آرایش مو را راحت تر ، سریع تر و حرفه ای تر از سابق  کرده است که می توان با استفاده از لوازم شینیون مو در خانه به مو رسیدگی کرد.

تقریبا همه ما دوست داریم که با مدل های مختلف مو آشنا شویم و مدل های مختلف مو را امتحان کنیم ، گاهی در منزل این کار را با امکاناتی که داریم تمرین می کنیم و گاهی به فکر تهیه وسایل شینیون هستیم که بتوانیم در کار خود حرفه ای تر عمل کنیم.

وسایل مورد نیاز شنیون |شنیون|لوازم شنیون
اجرای یک شینیون

با توجه به تنوع و گستردگی مدل ها، بسیار پیش می آید که برای اجرای یک شینیون لازم باشد از ابزارهای حرارتی مو بهره گرفته شود . مثلا  باید بدانیم وسایل لازم برای شینیون خطی چیست .از متداول ترین ابزارهای حرارتی مو که در هر تکنیک و مدلی بسیار پرکاربرد هستند، می توان به سشوار و اتوی مو اشاره کرد.

البته ممکن است با توجه به مدل از ابزارهای حرارتی دیگری مثل انواع حالت دهنده ها نیز استفاده کرد. در بسیاری از مدل های شینیون نیاز است یک یا چند دسته از موها که به فرم های مختلفی در آمده اند شکل و فرم خود را برای ساعت ها حفظ کنند.چون ممکن است در اثر رطوبت هوا و عوامل دیگر فرم خود را از دست داده و حالت وز دار و فر خورده پیدا کنند که جلوه خیلی بدی پیدا می کند.

در نتیجه فرم اصلی شینیون را از بین ببرند. البته برای تثبیت در کنار استفاده از ابزارهای حرارتی مو باید از مواد تثبیت کننده نیز استفاده شود در ادامه راجب موادهای تثبیت کننده توضیح می دهیم با ما همراه باشید.

تقسیم بندی ابزار و وسایل مورد نیاز شینیون

شینیون مدل ­های بسیار زیادی دارد که هر مویی با خصوصیاتی که دارد، ممکن است برای اجرا به ابزار متفاوتی نیاز پیدا کند  . وقتی صحبت از مدل مو می­ شود این بدان معنا نیست که لزوما همه مدل ­ها با هرفرم صورتی تطابق دارند، بلکه نشان دهنده آن است که باید به دنبال بهترین مدل برای فرم صورت گشت.

برخی از وسایل شینیون برای بسیاری از مدل ­ها کاربرد دارند. شینیون مو در مدل ­های کاملاً بسته، نیمه بسته و باز وجود دارد و خانم ­ها با توجه به سلیقه خود و فرم صورت و اندازه موها می­توانند مدل مناسب را برای خود انتخاب کنند. لذا انتخاب شینیونی متناسب با چهره و صورت فرد یکی از ضروری ترین موارد در حفظ زیبایی افراد است که باید به آن توجه ویژه شود.

خانم هایی که موهای فر دارند و مدل شینیونی را انتخاب کرده اند که موها باید صاف باشد، به ابزار لازم خود و آن ها که موهای صاف دارند و مدل های فردار را انتخاب می کنند به ابزار دیگری برای شینیون نیاز دارند.

که هنگام طراحی این مدل موها باید از تبحر خاصی برخوردار باشید تا بتوانید مدل مدنظر خود را به راحتی و در عین سادگی روی موها به نمایش بگذارید.

وسایل مورد نیاز شینیون| مدل مو| شینیون|تقسیم بندی ابزار و وسایل مورد نیاز شینیون

لوازم شینیون مو

لوازم شینیون مو

مانند هر تکنیک دیگری در آرایش، اجرای تکنیک روی مو هم نیاز به ابزارهایی دارد. ابزارهای شینیون به دو دسته کلی ساده و حرفه ای تقسیم می شوند :

ابزارهای ساده که می تواند شامل کلیپس مو، تل مو، کش مو، تور شینیون و… باشد. با این ابزار های ساده می توانید یک شینیون خانگی ساده اجرا کنید.

ابزارهای پیشرفته تر که شامل تورهای نامرئی، بیگودی، پروتزهای اسفنجی، گیره مویی، چوب شینیون و موهای مصنوعی است. این ابزارها برای اجرای یک تکنیک حرفه ای توسط آرایشگر بکار برده می شود.

لوازم شینیون مو|شینیون مو|ابزارهای شینیون|ابزارهای خانگی شینیون مو

ابزارهای حرارتی شینیون

ابزارهای حرارتی شینیون

با توجه به تنوع و گسترده بودن مدل ها ، بسیار پیش می آید که برای اجرای یک شینیون لازم باشد از ابزارهای حرارتی مو استفاده شود. از متداول ترین ابزارهای حرارتی مو که در هر تکنیکی و مدلی بسیار پرکاربردند، می توان سشوار و اتوی مو را نام برد.

البته ممکن است با توجه به مدل از ابزارهای حرارتی دیگری مثل انواع فر کننده ها نیز بکار برده شود. برای آشنایی با چگونگی استفاده از ابزارهای شنیون و یک توضیح کلی با مطالب ما همراه شوید.

وسایل مورد نیاز شنیون|ابزارهای حرارتی شنیون|ابزار مورد نیاز شنیون
متداول ترین ابزارهای حرارتی مو

ابزار لازم و وسایل مورد نیاز شینیون مو

سشوار

از وسایل شینیون مو ابزارهای حرارتی هستند. مدل های شینیون بسیار زیاد و متنوع هستند و در برخی از مدل ها به ابزارهای حرارتی نیاز است. رایج ­ترین ابزار حرارتی در تمام آرایشگاه ها سشوار است که جزء پرکاربردترین ابزار در سالن های آرایشگاه به حساب می آید.

سشوار برای خشک کردن و حالت دادن به موها به کار می­ رود. برای این که بتوان مو را به حالت مورد نظر در آورد، نیاز است که کمی مرطوب شود و برای خشک کردن سریع، سشوار وسیله ای بسیار مناسب است.

در واقع سشوار خوب می­ تواند به سبک موهای فرد مطابق با روش دلخواه او کمک کند. که برای داشتن ظاهری با موهای صاف،اضافه کردن حجم مو و یا برای داشتن موهایی موج مانند و فرفری سشوار می­ تواند گزینه بسیار مناسبی در نظر گرفته شود.

وسایل مورد نیاز شنیون|ابزارهای حرارتی مو|شنیون

سشوار

امروزه سشوارها را در مدل های بسیار متنوع با کارایی فوق العاده طراحی می­ کنند که در بعضی مدل­ های پیشرفته آن، قابلیت تنظیم گرمای عالی، سرعت متفاوت، صدای بسیارکم، قابلیت تنظیم یون، وجود دارد که فرد می­ تواند ان را روشن کند تا جلوی موهای خود را براق کند و یا صدای ازار دهنده ان را متوقف کند.

در مجموع بیشترین کارایی و استفاده را برای مصرف کننده به همراه خود دارد و یا نمونه­ های دیگر آن که از تکنولوژی منحصر به فرد یونی برخوردار بوده  وبه طوری طراحی شده که بیشترین صرفه جویی را در مصرف برق می­ توانند داشته باشد و به سرعت موها را خشک کرده و موجب رضایت مصرف کننده باشند.

اتوی مو

از دیگر ابزار حرارتی می ­توان اتوی مو و انواع فرکننده ها را نام برد که با توجه به مدل انتخاب شده کار با آن ها ضروری است. با اتوی مو می ­توان موهای فر را صاف و موهای صاف را حالت ­دار و زیبا کرد.

خیلی از خانم ها به دلیل آسیب هایی که اتو به مو وارد می ­کند، دوست ندارند موهایشان اتو زده شود. اما اتوهای مو که سنگ آن ها از جنس سرامیک بوده، موجب سوختن موها نمی ­شوند که این امر بسیار مورد اهمیت می باشد . پس انتخاب یک اتو موی مناسب از اهمیت فراوانی برخوردار است.

اتوی مو|وسایل مورد نیاز اتوی مو|وسایل شنیون|شنیون مو
انواع فرکننده ها

در همین راستا استفاده از اتو موهایی که روی درجه حرارت دیجیتال تنظیم می­ شوند به آسانی می ­توانند موهای شما را خوش حالت کرده و طبق سلیقه و مدلی که دوست دارید آن را شکل دهید و نگران دما و گرمای بالای آن جهت آسیب رساندن به موهای خود نشوید .

گاهی اوقات بسته به جنس موهای شخص نیاز به درجه حرارت و گرمای بیشتری است که بهتر است در این حالت آن را تنظیم کنید که هم باعث حفظ موهای شما شود و هم باعث ماندگاری و خوش حالت شدن آن ها شود.از سوی دیگر این وسیله در اندازه ها و مدل­ های متفاوتی طراحی و ساخته شده در نتیجه خیال شخص را جهت حمل ونقل و استفاده از آن حتی در موقع مسافرت راحت می ­کند.

 

وسایل مورد نیاز شینیون| مدل مو| شینیون|ابزار لازم و وسایل مورد نیاز شینیون مو

تثبیت­ کننده های مو

تثبیت­ کننده های مو

تثبیت با استفاده از مواد تثبیت کننده آرایش مو

مدل ها پیشرفته ممکن است بسیار زمان بر بوده و هزینه زیادی را هم دربر بگیرند. بسیار عاقلانه به نظر می رسد که برای تثبیت شینیون و حفظ حالت آن از تثبیت کننده آرایش مو بهره گرفته شود .

تثبیت کننده های آرایش مو به شکل های مختلف و با کاربرد های متفاوتی تولید می شوند که از این دسته محصولات می توان به ژل مو، موس مو و اسپری مو اشاره کرد.

هر کدام از این تثبیت کننده ها را در مراحل مختلف می توان به کار برد. اما اسپری مو باید در مرحله پایانی شینیون حتما مورد استفاده قرار بگیرد تا شکل کلی شینیون اجرا شده را به خوبی ثابت نگه دارد و بادو.. به شینیون آسیب نزند. البته از اسپری مو هم می توان در بین مراحل شینیون استفاده کرد و این کاملا به مدل شینیون بستگی دارد.

گاهی اوقات مشتری، موهای بسیار صافی دارد و به همین دلیل باید زحمت بیشتری برای حجم دادن به موها کشیده شود. در این صورت کافی است دسته کوچکی از موهای زیرین با استفاده از انگشت شصت و اشاره پیچ داده شده و در جهت مخالف سر قرار گیرند. این کار باید در پنج دسته مو و در نقاط مختلف سر تکرار شده تا حجم دلخواه به دست آید. برای به دست آوردن نتیجه بهتر نیز می توان بقیه موها را اتو مو کشید.

استفاده ی همزمان سشوار و اتوی مو

در برخی از مدل ها نیاز است که از اسپری مو در میان مراحل شینیون استفاده شود. در آرایشگاه زنانه ، آرایشگرانی هستند که اسپری مو را روی موها می­زنند و بعد روی آن ها اتو می­ کشند.با این کار موها را به هم می چسبانند و به شکل یک ورق مو در می ­آورند. آرایشگر از این ورق مو برای طراحی شینیون و مدل های پیچیده استفاده می ­کند.

برخی از اسپری های مو قوی ­تر هستند و آرایشگر ازکاربرد آن ها مطمئن است که موها تا آخر مهمانی و مجلس حالت و فرم خود را حفظ خواهند کرد. و این امر موجب شده به شدت طرفداران فراوانی را به خود جلب کند که ازان استفاده کند.

وسایل مورد نیاز شینیون|مدل شینیون|آرایشگاه زنانه شینیون مو|بافت مو

استفاده ی همزمان سشوار و اتوی مو

بافت مو

بافت های مختلف ممکن است در ظاهر پیچیده باشند ولی خلق آن ها سخت نیست. از طرفی از آن جا که بافت ها ساده ودخترانه هستند، طرفداران زیادی دارند. به علاوه با کمی تمرین می توان هر نوع بافتی را در شینیون وارد کرد.

یکی از بافت های محبوب، مدل آبشاری است که می توان آن را از موهای بالای پیشانی شروع کرده و تا انتهای موها ادامه داد. به علاوه برای حجیم تر کردن موها نیز می توان کمی آن ها را به سمت جلو فشار داده و سپس بافت مو را شروع کرد.

دستگاه بافت مو

یکی از وسایل شینیون مو دستگاه بافت مو است که در مدل­ هایی که بافت مو دارند قابل استفاده است. خیلی از خانم ها به مدل­ های شینیون که بافت مو در آن ­ها کار شده است علاقه دارند که برای اجرای این مدل­ ها به این دستگاه نیاز است. در واقع با این دستگاه می­ توان به راحتی بافت­ های زیبا و چشم ­نوازی را روی سر افراد ایجاد کرد و نمونه ­های متنوعی و بی­شماری را طراحی کرد.

وسایل مورد نیاز شینیون| مدل مو| شینیون|دستگاه بافت مو شینیون مو

تل حجم دهنده مو

تل حجم دهنده مو

تل حجم دهنده شینیون استفاده بسیار زیادی دارد. در مدل­ های زیادی از این تل می شود استفاده کرد. تل حجم دهنده برای موهای صاف و خوابیده پر کاربرد است . این تل باعث افزایش حجم موهای فرد می­ شود که بی­شک در زیبایی تاثیرگذار است.

گیره مو مخصوص

گیره های مخصوص شینیون مو نیز برای ثابت نگه داشتن حالت موها کاربرد دارند. در برخی از شینیون ها که مدل­ های پیچیده ­تر دارند ممکن است به تعداد بسیار زیاد از این گیره ­ها نیاز باشد.این گیره ­ها طوری طراحی شده­اند که در سر فرو نمی ­روند و آسیبی به پوست سر نمی­رسانند. به همین دلیل فرد می ­تواند با خیال راحت از ان استفاده کند.

بابلیس

بابلیس از دیگر وسایل مورد نیاز شینیون موها است که برای فر کردن موها به کار می­ رود. بسیار از خانم ­ها برای فر کردن موهای خود در خانه از این وسیله استفاده می­ کنند.بابلیس به دلیل برخورداری از صفحات فوق العاده و مستحکم در آن، به زیبایی تمام موهای فرد را سریع­ ترو کارامد ­تر خوش ­حالت و خوش فرم می­ کند. و در اندازه های مختلف و سبک طراحی شده و مورد استفاده قرار می­ گیرد.

ازطرفی بابلیس یک صاف­ کننده قوی مو هم محسوب می­ شود که قابلیت انعطاف پذیری بالای آن، موجب شده موها را به راحتی هرچه تمام صاف کند و زیبایی چشم ­نوازی در چهره فرد ایجاد کند.

نکات مهم در زمان استفاده از وسایل مورد نیاز شینیون

نکاتی در مورد شینیون و محافظت از مو

اگر از مدل های خانگی و ابزار های ساده برای شینیون استفاده می کنید باید به نکات ساده آن اهمیت دهید تا آسیبی به موهای شما وارد نشود. مثلا دورهای بسته شدن کش مو را کمتر کنید تا فشار کش مو باعث ایجاد شکستگی روی تارهای مو نشود.

از کلیپس ها سنجاق ها و گیره های تیز، نامرغوب و ارزان قیمت استفاده نکنید. ممکن است به پوست سر و ریشه موها آسیب برسانند. اگر زیاد شینیون می کنید در دوره های مرتب از ماسک مو و سرم مو استفاده کنید تا شکستگی های احتمالی ساقه مو بازسازی شود.

قبل از شینیون مو از ماسک های نرم کننده و حالت دهنده مو استفاده کنید. این مواد باعث می شوند که شینیون شما راحت تر انجام شده و دوام بیشتری داشته باشد  وهمچنین باعث می شوند که مو در برابر حرارت استقامت بیشتری داشته باشد.

از وسایل مرغوب استفاده کنید

به کار بردن وسایل مرغوب و با کیفیت را به  لوازم ارزان و بی­ کیفیت ترجیح دهید و کلیپس ها، سنجاق ها و گیره های تیز و نامرغوب را کنار بگذارید و متناسب با موهای خود از وسایل مطمئن ­تر که به ریشه مو اسیب نرساند استفاده شود. این وسایل در زمان استفاده ممکن است به پوست سر و ریشه های مو آسیب وارد کنند که هزینه جبران این آسیب ها در مواردی بیش از تهیه این وسایل با قیمت بیشتر است.

 

وسایل مورد نیاز شینیون| مدل مو| شینیون|نکات مهم در زمان استفاده از وسایل مورد نیاز شینیون
نکات مهم در زمان استفاده از وسایل مورد نیاز شینیون

در صورتی که جزء دسته خانم ­هایی هستید که عاشق شینیون کردن موها هستند و برای تمام مراسم ها و مهمانی ها موهای خود را شینیون می­ کنند، برای جلوگیری از شکستگی احتمالی ساقه موها استفاده دوره ای از ماسک مو و سرم مو نباید فراموش شود.

نکات قبل از انجام شینیون

پیش از این که برای شینیون موها به سالن آرایش مراجعه کنید، زدن ماسک و حالت دهنده به موها موجب می­ شود که مدل مو شینیون راحت ­تر انجام شود و دوام بیشتری نیز داشته باشد.استفاده از این محافظ های مو می ­تواند از آسیب دیدن موها در اثر قرار گرفتن در معرض حرارت مستقیم سشوار و اتوی مو محافظت کنند  و باعث حفظ سلامتی و درخشندگی موهای فرد شود.درخشانی شما در هر مجلس و هر مکانی یکی از آرزو های ماست برای همین سعی می کنیم بهترین های آرایش و زیبایی را برای شما در این مقالات جای دهیم.

مراحل قبل از انجام شینیون


به عنوان یک شینیون کار باید قبل از شروع شینیون وسایل کار خود را آماده و آماده کنید. ابزارهایی مانند سشوار، برس براشینگ، کرم و تافت ‌مو و انواع مختلف سنجاق‌ها برای هر آرایشگری ضروری است.


سعی کنید از مواد درجه یک برای بهبود کیفیت کار خود استفاده کنید. موهای فرد باید تمیز، خشک و بدون چربی باشد، زیرا موهای چرب و کثیف حالت دار نیستند. قبل از شروع تکنیک و بستن مو، باید با حوصله موهای مشتری را برس زده و خشک کنید. بسیاری از رادیاتورها نیز پس از برس زدن از دستگاه دید استفاده می کنند که به ماندگاری بیشتر درخشندگی کمک می کند و روند کار را ساده می کند.

هنگام استفاده از این تجهیزات مراقب باشید که دما بی ضرر باشد و باعث امواج سوخت و آسیب به موهای مشتری نشود. بعد از این مرحله، برای انجام شینیون باید فونداسیون درست کنید، اما اگر می خواهید یک الگوی باز یا یک بافت ساده انجام دهید، نیازی به این کار ندارید.


مدل مو برای خانم هایی که موهای بلند دارند راحت تر است زیرا معمولاً گزینه های بیشتری برای انتخاب دارند. اما خانم هایی که موهای کوتاه دارند ممکن است آزادی زیادی در انتخاب شینیون نداشته باشند. انتخاب ترجیحی ما برای این چانه نیمه باز یا کاملا باز است. البته هر دوی این ترندها برای همه مناسب است، حتی خانم هایی با موهای بلند و پرپشت.

ترکیب شینیون های باز و نیمه باز با بافت های ساده برجسته یا آبشاری و حصیری، برای دختران جوان بسیار دلربا و زیبا به نظر می رسد و یکی از ترندهای دخترانه شینیون است. نکته ای که در این مدل باید به آن توجه کنید طراحی لباس شماست. یقه اسکی برای این مدل مناسب نیست.

لباس دکلته یا یقه باز با شینیون باز یا نیمه باز از جمله مدل هایی است که توجه همه را به خود جلب می کند. نکته مهم دیگر این است که در این مدل نباید موهای خود را زیاد خشک کنید و یا از کرم و منگوله های مو زیاد استفاده نکنید زیرا باعث نازک و نازک شدن موها می شود.


معمولا برای جشن های خانوادگی مثل تولد یا عروسی این دو مدل زیبا مناسب است. اگر علاقه‌ای به شینیون باز و نیمه ‌باز ندارید ولی قد موهایتان نیز کوتاه یا متوسط است نگران نباشید شینیون‌ کار می‌تواند با استفاده از تکنیک اکستنشن موقت یا همان اضافه‌ کردن موهای مصنوعی موهای شما را به هر مدلی که می‎خواهید آرایش کند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت بانوآرا مراجعه نمایید.

Write a comment
Filters
Sort
display