جستجو

آرایش مناسب پوست های مختلف

آرایش مناسب پوست های مختلف

انسان ها متفاوت به دنیا آمده اند ، با رنگ های مختلف پوست و چشم و... با حالت مختلف مو و جنس پوست اما همه ی انسان ها به نوعی زیبا و جذاب هستند و باید زیبایی های منحصر به فرد خود را بشناسند و متناسب با آن انتخاب های درستی داشته باشند. شناخت پوست از عوامل مهم و موثر برای داشتن آرایش زیبا و ماندگار و از آن مهمتر پوست سالم است.پس نوع پوست  خود را بشناسید متناسب با آن لوازم آرایش و محصولات مراقبتی تهیه کنید.

عروس خانم ها نیز نه تنها از این موضوع مستثنی نمی باشند بلکه زیبایی و درخشندگی در شب عروسی از هر زمان دیگری برای آنها مهم تر است. نوع پوست در کارهای مراقبتی پوست و مواد مورد استفاده در میکاپ تاثیر مستقیم دارد.

انواع پوست صورت همراه با نوع آرایش مناسب آن :

پوست های معمولی

آنهایی که پوست معمولی و نرمال دارند ، منافذ پوستی آنها نه بسته هستند نه خیلی باز است. این نوع پوست نه چرب می باشد نه خشک بلکه میزان چربی این نوع پوست کاملا معمولی است. این نوع پوست کمتر دچار جوش و آکنه می شوند. این افراد می توانند هم از مواد آرایشی پودری و هم کرمی استفاده کنند اما آب رسانی و مرطوب کردن پوست در این نوع از پوست ها الزامی است.

پوست های خشک

آنهایی که پوست های خشک دارند منافذ پوستی شان بسته است . پوست های خشک ، نازک و شکننده می باشند و معمولا اگر از این نوع پوست مراقبت نشود خیلی زود دچار چین و چروک می شوند. این افراد بیشتر باید به فکر آبرسانی پوست خود باشند . این نوع پوست معمولا پوسته پوسته است و عروس خانم ها در روزهای قبل از عروسی نباید مرطوب سازی پوست را فراموش کنند.

پوست های چرب

غدد چربی در این پوست ها بسیار فعال هستند. پوست های چرب معمولا ضخیم هستند و مستعد جوش. در این پوست ها روزنه های صورت کاملا مشخص است و چربی این پوست ها باعث به وجود آمدن اکنه می شود. ارایش روی این پوست معمولا ماندگاری کمی دارد .

پوست مختلط

افرادی که پوست مختلط دارند در واقع در قسمت هایی از صورت خود پوست چرب و در بخش هایی پوست خشک دارند. خشکی معمولا در نواحی گونه ، دور چشم و گردن دیده می شود و بینی ، پیشانی و چانه چرب می باشند. برای این نوع پوست باید برای جاهایی با پوست خشک موارد پوست خشک و برای قسمت هایی با پوست چرب موارد آرایشی پوست چرب را استفاده کرد.

بهترین پاک کننده برای انواع پوست

افرادی که پوست خشک دارند باید از پاک کننده های چرب یا روغنی استفاده کنند.
    پاک کننده های حاوی اسید سالیسیلیک بهترین پاک کننده آکنه هستند.
    برای افرادی که پوست چرب دارند، پاک کننده کفی بهترین پاک کننده است.

شستن بیش از حد صورت

اگر بیش از دو بار در روز صورت خود را بشویید، باعث تحریک پوست و ایجاد چربی بیش از حد می شود.اگر روزی آرایش نکردید، زیاد ضد آفتاب نزدید و یا عرق نکردید، شب از پاک کننده صورت استفاده نکنید و فقط صورتتان را با آب ولرم بشویید. اگر اجازه دهید پوستتان هر از چند گاهی از شر این چرخه محصولات خلاص شود، عالی خواهد بود.

برس مناسب

اگر می خواهید صورت خود را با برس پوست بشویید، مطمئن شوید که برس با پوست شما سازگار است. برس های پاک کننده پوست تا زمانی می توانند مفید و موثر باشند که هر هفته به مقدار متوسط و نه خیلی زبر استفاده شوند، اما اگر برس زبر باشد یا مکرر استفاده شود، ممکن است باعث خشکی و قرمزی پوست شود که ممکن است باعث آسیب شود.

نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که هنگام انتخاب هر محصول بهداشتی و زیبایی، استانداردها و سازگاری آن با پوست خود، همیشه سعی کنید اولویت اصلی شما باشد. بنابراین، بدون توجه به قیمت، محصولی متناسب با پوست خود تهیه کنید.

آرایش متناسب انواع پوست


نکات اصلی در مورد برس پاک کننده پوست:

امروزه یکی از محبوب ترین لوازم آرایشی پاک کننده صورت، انواع برس های پاک کننده پوست است. یکی از مزایای استفاده از این برس ها هنگام تمیز کردن پوست، لایه برداری یا اسکراب است که به دلیل این ویژگی طرفداران زیادی پیدا شده است. اگرچه در تبلیغات بر روی خاصیت لایه برداری این برس ها تاکید می شود و برای مصرف کنندگان اهمیت ویژه ای دارد، اما هنگام استفاده از آنها باید نکات زیر را در نظر داشت:

از این برس ها ۲ تا ۳ بار در هفته برای پوست های معمولی و ۲ تا ۳ بار در ماه برای پوست های حساس استفاده کنید. استفاده بیش از حد از خاصیت لایه برداری قوی این برس ها می تواند به پوست آسیب برساند.

علاوه بر پاک کننده های پوست، برخی از موادی که در طول روز روی پوست استفاده می کنیم، مانند عطر، لوازم آرایشی و پارابن و سایر ترکیبات، در صورت استفاده همزمان از برس های پاک کننده پوست یا پاک کننده های قوی، می توانند آسیب زیادی به پوست وارد کنند. این محصول ممکن است برای پوست های حساس و نازک مضر باشد. محصولات شوینده باید با توجه به نوع پوست شما انتخاب و استفاده شوند.

نحوه ی شناخت پوست

برای این که تشخیص دهید که پوست شما در کدام یک از دسته های ذکر شده قرار دارد، روش‌های مختلفی را می‌توانید به کار ببندید. یکی از روش‌ها این است که صورت خود را کاملا شستشو دهید؛ سپس بدون استفاده از هیچ پاک کننده دیگری نیم ساعت صبر کنید.

سپس به هر قسمت صورت با یک دستمال کاغذی ضربه‌های ملایمی بزنید. درهر بخش صورت اگر روی دستمال یک لایه چربی آمده بود پوست آن بخش چرب است و اگر دستمال کاغذی عاری از هرگونه چربی بود، پوست آن ناحیه خشک می باشد. به این ترتیب با مراجعه به بخش قبل می‌توانید نوع پوست خود را تعیین کنید.

آرایش پوست های چرب

آرایش پوست چرب و خصوصا جوش دار را می‌توان یک چالش بزرگ دانست. چون علاوه بر اینکه مواد آرایشی دوام زیادی روی پوست ندارند و آرایش شیک شما به سرعت جای خودش را با درخششی وحشتناک روی پوستتان عوض می‌کند، چربی پوست افزایش می یابد  و ممکن است بیشتر از قبل جوش بزنید. به همین دلیل، برای پوست‌های چرب باید از لوازم آرایشی استفاده کرد که دوام بیشتری داشته باشند و چربی پوست را کاهش دهند.

به همین دلیل ضروری است که بسته به نیازهای خاص پوستتان، محصول مناسبی را انتخاب کنید. اگر در انتخاب لوازم آرایشی خود دقت نکنید، تمام طول روز صورت براقی دارید که زیبایی ندارد و به خاطر خراب شدن آرایشتان خواهد بود. این درخشش، خطوط و منافذ ریز پوست را هم برجسته‌تر نشان می‌دهد و در کل، ظاهرتان را خراب می‌کند. برای خرید لوازم آرایش پوست چرب بیشتر سراغ لوازمی باشید که به صورت پودر باشند و مقدار چربی این لوازم مقدار ناچیزی باشد.

آرایش پوست خشک

آرایش روی پوست خشک هم مشکلات خودش را دارد چرا که تمام لوازم آرایشی یا روی پوست می ماسد یا پوسته پوسته می شود. مواد آرایشی به خوبی جذب پوست خشک نمی شوند و چسبیدن آن به قسمت های خشک پوست ظاهری پوسته پوسته ایجاد می کند. وقتی موضوع، آرایش پوست خشک باشد می توانید فقط به بعضی از مواد آرایشی اعتماد کنید نه هر محصول آرایشی که با پوست شما هم سازگار نمی باشد.

همچنین، مورد دیگری که باید برای آرایش پوست خشک روی آن تاکید داشت آماده کردن پوست برای آرایش است. شما باید پوستتان را با محصولاتی که مخصوص پوست خشک طراحی و تهیه شده برای آرایش آماده کنید این افراد بهتر است از محصولات کرمی استفاده کنند. آماده سازی پوست خشک برای آرایش باعث می شود از حرکت آسان ابزار آرایشی روی پوستتان اطمینان حاصل کنید و ایرادی در آرایشتان به چشم نخورد.

پوست ها از لحاظ تناژ رنگی نیز در گروه های مختلفی قرار میگیرند:

پوست سفید

این نوع پوست بدون ماده رنگی است که مشکلات کمی مثل جوش و آفتاب سوختگی دارد. افراد با این نوع پوست معمولا ته رنگ سردی دارند. برای این نوع پوست رژ لب هایی با رنگ صورتی و قرمز بجز آنهایی که تن پرتقالی دارند مناسب می باشد.

پوست روشن

ای نوع پوست نسبت به پوست رنگ و رو رفته بیشتر رنگ دارد و به آسانی در معرض لک قرار میگیرد. افرادی که روی مچشان رگ آبی و سبز دارند یعنی سرد. سایه بژ روشن برای این نوع پوست مناسب است.

رنگ پوست متوسط

افراد دارای این رنگ پوست ته رنگ خاکستری و زیتونی دارند و دارای رگ سبز رنگی روی مچشان هستند و محصولاتی که متمایل به سبز می باشند پوست را خاکستری نشان می دهند و شما باید از برنز کردن این تناژ پوست اجتناب کنید.

رنگ پوست تیره

این نوع پوست معمولا ته رنگ تیره ای دارد . سعی کنید برای آرایش این نوع از پوست از سایه ها و رژهای مختلف استفاده کنید و مقایسه کنید که کدام یک بیشتر به رنگ صورت شما می آید و سعی کنید کرم روشن زیاد به کار نبرید.

آرایش پوست روشن

نکاتی در ارتباط با سایه چشم و رژ لب برحسب رنگ پوست

سایه چشم که برای زیباتر نشان دادن چشم ها به کار برده می شود در رنگ های متنوعی ساخته می شود . برای کسانی که چشم کوتاه دارند ، رنگ روشن چشم را بزرگتر نشان می دهد . همیشه در انتخاب رنگ سایه دقت کنید و سعی کنید که آن را با مدل و رنگ لباس خود هماهنگ کنید.

در ارتباط با رژ لب نیز خانم هایی که پوست روشن دارند ، رژ لب تیره را برای آرایش خود کمی زیاد می دانند و رنگ های شفاف و روشن را ترجیح می دهند و خانم هایی که پوست تیره دارند آسانتر طرف رنگ های شاد و  تند میروند.

نکات مهم در ارتباط با آرایشگر

عروس خانم ها پیش از عروسی باید یک جلسه مشاوره با میکاپ آرتیست خود تعیین کنند و به آنها شرایط پوست خود را توضیح دهند تا آرایشگر بداند باید چه مواردی را به کار گیرد . توصیه ما به شما این است که در این جلسه بدون هیچ آرایشی حاضر شوید تا آرایشگر علم کاملی به صورت شما بدست آورد.

اگر پوست شما حساس است و جوش میزنید یا از آن دسته افراد هستید که با لمس پوست فورا دچار قرمزی می شوید حتما تمامی موارد را با آرایشگر خود درمیان بگذارید . حتی شاید لازم باشد چندین روز پیش از مراسم با کمک متخصص پوست آبرسانی پوستتان را تقویت کرده و چربی آن را به تعادل برسانید یا به توصیه آرایشگر از انواع ماسک صورت استفاده کنید.

نکاتی برای مراقبت از پوست مختلط

افرادی که پوست مختلط دارند، کارشان کمی از افرادی که پوست خشک یا چرب دارند سخت تر است چرا که باید مراقبت های خاص هر دو نوع پوست را برای هر قسمت انجام دهند و با رعایت تنها چند نکته ی ساده می توانند پوستشان را تا حدودی به حد نرمال برسانند.هر صابونی برای پوست شما مناسب نمی باشد و بهتر است برای شستشوی صورت آن هم ترجیحا یکبار در روز نه بیشتر از مایع های شستشوی صورت، مناسب پوست های مختلط استفاده شود.

پوست شما نیاز به آبرسانی کافی دارد بنابراین از کرم مرطوب کننده ای که بتواند قسمتهای خشک پوستتان را به خوبی مرطوب نگه داشته و آب کافی را به آن برساند استفاده کنید که البته بهتر است کرم مرطوب کننده ی مورد نظرتان را بر روی قسمتهای خشک که بیشتر ناحیه ی گونه ها است بزنید و برای قسمتهای چرب از کرم مخصوص آن ناحیه استفاده کنید.

ناحیه T یعنی قسمتهای پیشانی، بینی و چانه در پوستهای مختلط ناحیه ی چرب با منافذ بزرگ است که می تواند منجر به جوش زدن شود بنابراین بهتر است اگراز کرم یا ژل های ضد جوش برای این مناطق استفاده می کنید تنها روی جوش ها و همین قسمت ها بزنید و جاهای خشک پوستتان را به آنها آغشته نکنید.برای خشک کردن این نوع پوست ها بهتر است به جای حوله از یک پارچه ی سفید نخی استفاده کنید.

رژ گونه مناسب را انتخاب کنید


1- رژ گونه هلویی برای پوست های گرم و روشن مناسب است. هلویی یک رنگ روشن و ملایم است که تضاد شدیدی با رنگ روشن پوست ایجاد نمی کند. علاوه بر این ، نارنجی ملایم هلویی می تواند زردی و گرمای پوست را برجسته کند.
2. رنگ آلویی بیشتر مناسب پوست های روشن است. رنگ آلویی تضاد آزار دهنده ای با پوست روشن و سرد شما ایجاد نمی کند و رنگ های آبی و صورتی پوست شما را تکمیل می کند.
3- رژ گونه بنفش مناسب پوست طبیعی ، تناژ گرم است. این رنگ پوست به عنوان زیتونی معرفی شد. رژ گونه بنفش مناسب رنگ پوست زیتونی است.
4. اگر پوست سرد خنثی دارید ، رنگ آلو و صورتی رژ گونه را انتخاب کنید. این رنگها به خوبی با ته رنگ آبی و صورتی پوست هماهنگ می شوند ، کنتراست شدید ایجاد نمی کنند و آنقدر هم روشن نیستند که روی پوست قابل مشاهده باشند.
5. رژ گونه نارنجی برای پوست های تیره و گرم مناسب است. شما رنگ شکلاتی و رنگ گرم دارید ، رژ گونه نارنجی را انتخاب کنید. برخلاف نارنجی تند رژ گونه روی سایر رنگ های پوست ، وقتی روی پوست شما اعمال شود بسیار زیبا و نرم خواهد شد.
6. توت فرنگی براق برای پوست تیره و پوست سرد مناسب است. این رنگ رژ گونه رنگ های آبی ، قرمز ، صورتی و سرد را خنثی می کند. علاوه بر این ، رنگ تیره پوست شما زیبا به نظر می رسد.
هایلایتر مناسب را انتخاب کنید
هایلایتر با براق سفید را برای پوست روشن خود انتخاب کنید. هایلایتر دارای درخشندگی سرد هستند و عاج روی پوست روشن زیبا به نظر می رسد. اگر فکر می کنید صورت شما رنگ پریده به نظر می رسد ، ابتدا رژ گونه مناسب را روی گونه های خود بمالید و سپس از هایلایتر در بالا استفاده کنید.
2. هایلایتر هلویی با ته رنگ سرد برای پوست طبیعی انتخاب کنید. رنگ هلویی هایلایتر پوست شما را سرد می کند و پوست سرد طبیعی شما را گرم می کند.
3-هایلایتر رنگ طلایی روی پوست طبیعی ، تناژ گرم استفاده کنید. پوست معمولی مخملی نرم ، بدون آکنه و حتی رنگ هایلایتر زرد طلایی شرایط مشابهی را روی پوست طبیعی و گرم ایجاد می کند.
4-هایلایتر رزگلد و برنز برای پوست های تیره مناسب است. مطمئن شوید هایلایتر شما رنگ صحیح دارد ، زیرا شما از هایلایتر شفاف استفاده نمی کنید. از استفاده از رنگ های سفید و کرم شیری خودداری کنید ، زیرا باعث شادابی و درخشندگی پوست شما نمی شود ، بلکه کدر و خاکستری به نظر می رسد.

انصراف از نظر
فیلترها
Sort
display