جستجو

پنکیک آرایشی

پنکیک آرایشی

امروزه همه بانوان از لوازم آرایشی برای زیبا تر شدن چهره و پوستشان بهره می برند. لوازم آرایش گوناگون و با برند های مختلفی در بازار موجود می باشد که شما می توانید بر اساس نیاز خود از آن ها تهیه کرده و استفاده کنید. آرایش کردن و لوازم آرایشی بر روی اجزای صورت به چند دسته زیر تقسیم بندی می شود:

  • لوازم آرایش مخصوص پوست که شامل انواع کرم پودر ها و پنکیک ها و رژگونه و هایلایتر و ... می باشد
  • لوازم آرایش برای چشم ها و ابرو ها که شامل ریمل، مداد ابرو، سایه و خط چشم و ... می باشد
  • آرایش لب ها که لوازم مربوط به آن رژ لب و خط لب و مداد لب و ... است

در این مقاله از وب سایت بانو آرا قصد داریم که درباره پنکیک های آرایشی نکاتی را برای شما عنوان کنیم. بنابراین برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

پنکیک آرایشی چیست؟

امروزه برای زیباتر نمایش دادن پوست صورت از پنکیک و کرم پودر استفاده می کنند که معمولا به صورت مایع ، پودری و یا فشرده در بازار فروخته می شوند. خانم هایی که دارای پوست چرب هستند ترجیح می دهند از پنکیک یا همان کرم پودر خشک فشرده استفاده نمایند تا با استفاده از آن ناهمواری هایی که بر روی پوست صورت است را از بین ببرند.

پنکیک های آرایشی یکی از وسایل مورد نیاز ضروری در کیف لوازم آرایش شما می باشد به دلیل آن که می توانید پوست خود را با پنکیک بپوشانید و ظاهری زیبا را برای خود رقم بزنید. معمولا بعد از آن که کرم پودر را بر روی صورت زدید، برای از بین بردن چربی و براقیت صورت می توان از پنکیک ها نیز بهره برد.

لازم به ذکر است که پنکیک ها پودر فشرده و خشک هستند که به دلیل حالت پودری که دارند پوشش مناسبی را برای تکمیل آرایش روی کرم پودر ایجاد می کنند و ناهمواری های پوست را می پوشانند. هم چنین همان گونه که بیان شد در پوست های چرب که براقی خاصی دارند باعث می شود تا این برق از بین رفته و ظاهر پوستشان مات شود.

پنکیک های آرایشی یکی از متداول ترین نوع تثبیت کننده های آرایش می باشند که معمولا تمامی خانم ها با آن سرو کار و آشنایی دارند. پنکیک ها به تنهایی و بدون کرم پودر هم پوشش مناسبی روی پوست ایجاد می کنند البته هر فرد باید متناسب با پوست خود پنکیک مناسبی را استفاده کند.

نکات مربوط به استفاده از یک پنکیک مناسب:

پنکیک ها و کرم پودر ها برای انواع پوست تولید شده اند. انواع پوست به صورت زیر می باشد:

  • پوست های نرمال
  • پوست های خشک
  • پوست چرب
  • پوست مختلط

شما باید متناسب با پوستتان پنکیک مورد نظر خود را انتخاب کنید تا پوست صورت شما دچار عارضه جوش و لک نشود. به نکات زیر دقت کنید:

  • اگر پوست خشکی دارید حتما برای زیر آرایش خود از یک مرطوب کننده استفاده کنید زیرا پنکیک ها چربی و رطوبت پوست شما را جذب می کنند. حتما برای پوست خشک خود از یک پنکیک متناسب با پوست خشک بهره ببرید تا رطوبت پوست شما از بین نرود.
  • برای افرادی که پوست چربی دارند پنکیک بسیار ایده آل می باشد زیرا پنکیک با ساختار پودری خود باعث کنترل چربی و تعرق پوست می شود. همچنین براق بودن پوست که بر اثر ترشح بیش از حد چربی می باشد را میگیرد.

پوست صورت ممکن است بر اثر عواملی همچون قرار گرفتن در معرض نور آفتاب ، آلودگی های محیطی، ترشح بیش از حد چربی ، آکنه و ... دچار مشکلاتی شوند و گاهی این مشکلات می تواند ناشی از استفاده نکردن از یک محصول خوب آرایشی باشد. و گاها درمان این نوع از پوست های آسیب دیده به مراقبت های ویژه ای نیاز دارد.

پنکیک آرایشی

انتخاب پنکیک های آرایشی

یکی از اصلی ترین معیار در انتخاب پنکیک آرایشی انتخاب رنگ آن می باشد. رنگ پنکیک را باید متناسب با رنگ پوست خود انتخاب کنید. به طور معمول باید رنگ پنکیک یک درجه روشن تر از رنگ پوست انتخاب شود.

اگر پوست خشک دارید حتما قبل از استفاده از پنکیک از یک مرطوب کننده مناسب استفاده کنید. چون ساختار پودری پنکیک آرایشی باعث جذب رطوبت و چربی پوست می شود و ممکن است پوست صورت شما را خشک تر و شکننده تر کند.

پنکیک آرایشی به دلیل نوع بافت و پوششی که روی سطح پوست ایجاد می کند برای افرادی که پوست چرب دارند بسیار ایده آل است. چون پنکیک با ساختار پودری خود باعث کنترل چربی و تعرق پوست می شود. یکی از موارد آزار دهنده برای افرادی که پوست چرب یا حتی مختلط دارند براق شدن پوست بر اثر ترشح چربی روی سطح پوست می باشد و پنکیک توانایی برطرف کردن آن را دارد.

پنکیک در پوشاندن منافذ باز پوست نیز می تواند بسیار موثر باشد . درست است که منافذ پوست نباید به طور کامل بسته شود اما گاهی در بعضی از انواع پوست ها منافذ بیش از حد باز هستند و به صورت حفره هایی ریز نمایان هستند. این منافذ باز تاثیر منفی روی چهره و آرایش صورت خواهد داشت. کرم پودر به تنهایی می تواند منافذ پوست را پوشش دهد اما استفاده از پنکیک روی کرم پودر به عنوان یک تثبیت کننده منافذ پوست را به طور کامل می پوشاند.

نکته بسیار مهم این است که قبل از آرایش خود و استفاده از کرم پودر و پنکیک، بهتر است که از یک پرایمر مناسب استفاده کنید. پرایمر منافذ باز صورت شما را پنهان کرده و سبب می شود که آرایش شما یک دست تر و زیبا تر شود، هم چنین با ایجاد یک لایه محافظ بر روی صورت از عوارض لوازم آرایشی تا حد مناسبی می کاهد.

طرز استفاده از پنکیک

برای آن که بدانید چگونه پودر پنکیک آرایشی را بر روی صورت خود بزنید، بهتر است که به نکات زیر دقت کنید و آن ها را در هنگام آرایش کردن به کار ببرید:

  • صورت و گردن خود را پاک کنید و سپس مرطوب کننده بزنید و به مدت پنج دقیقه تحمل کنید تا به طور کامل مرطوب کننده جذب پوست شود.
  • اسفنج را مرطوب کرده و در پنکیک قرار دهید تا به آن کمی آغشته شود.
  • ابتدا مناطق وسیع تر صورت مانند پیشانی و گونه ها را آغشته کنید سپس صورت و گردن را پنکیک بزنید.
  • در انتها صورت و گردن خود را نگاه کنید تا خطی از آرایش روی صورتتان باقی نمانده باشد.
  • به این نکته باید توجه شود که زدن پنکیک بر روی ضد آفتاب اثر بخشی آن را کم می کند. هم چنین در برخی موارد باعث باز شدن منافذ پوست می شود که به هیچ عنوان قابل قبول نیست پس باید از ضد آفتابی استفاده کنید که خاصیت پوشانندگی داشته باشد.

کرم پودر آرایشی

SPF چیست؟

SPF معیار و مقداری است که می تواند اثر نامطلوب و منفی آفتاب را بر روی پوست پوشش دهد. Spf برای بدن حداقل 15 و برای صورت 30 می باشد. این نکته را به یاد داشته باشید که SPF100 با SPF 30  تفاوت چندانی ندارد و امکان دارد از لحاظ نشستن بر روی پوست هم زیاد مطلوب نباشد. این معیار در برخی از لوازم آرایشی مانند موارد زیر وجود دارد:

  • انواع کرم پودر ها
  • پنکیک های آرایشی
  • کانسیلر هایی که برای دور چشم استفاده می شود و ...

آیا می توان پنکیک آرایشی را به همراه کرم ضد آفتاب استفاده کرد؟

خیلی از خانم ها قبل از خارج شدن از منزل ، ابتدا از کرم های ضد آفتاب به عنوان زیرساز پنکیک استفاده می کنند و سپس پنکیک آرایشی را بر روی ضد آفتاب می زنند. لازم به ذکر است که استفاده از پنکیک آرایشی بر روی کرم های ضد آفتاب اثربخشی و تاثیر پذیری ضدآفتاب را کم کرده و حتی باعث باز شدن منافذ پوست نیز می گردد. پس سعی کنید از ضد آفتاب هایی استفاده کنید که خاصیت کرم پودری نیز داشته باشند تا نیاز نباشد هم از پنکیک و هم از ضد آفتاب استفاده نمایید. البته اگر پوست خیلی خشکی دارید حتما از یک کرم مرطوب کننده قبل از پنکک استفاده نمایید.

انتخاب پنکیک آرایشی متناسب با رنگ پوست:

مهم ترین معیار پنکیک انتخاب رنگ آن است. پنکیک هم مانند کرم پودر در رنگ و تن های مختلفی عرضه می شود. رنگ پنکیک را باید با توجه به رنگ پوست خود انتخاب کرد. معمولا رنگ پنکیک باید یک درجه از رنگ پوست روشن تر باشد اما باز هم ممکن است نوع آرایش مشخص کننده رنگ پنکیک باشد.

سخن آخر:

شما باید این را را بدانید که در انتخاب پنکیک باید به کیفیت ساخت و استاندارد بودن آن توجه ویژه داشته باشید. چون هرچه کیفیت پنکیک بالاتر باشد تثبیت آرایش شما بیشتر تضمین می شود. حتما محصولی را انتخاب کنید که مجوز بهداشتی داشته باشد و خرید خود را حتما از مراکز یا سایت های اینترنتی معتبر که نماد الکتریکی دارند انجام دهید.

کرم پودر

انصراف از نظر
فیلترها
Sort
display