جستجو

چگونه تالار عروسی خود را انتخاب کنیم ؟

چگونه تالار عروسی خود را انتخاب کنیم ؟

تالار عروسی

یکی از مهم ترین کارها در تشریفات عروسی ، انتخاب تالار عروسی است . امروزه برگزاری مراسم عروسی دچار تغییر و تحول های بسیاری شده است و مراسم های سنتی جای خود را به مراسم های مدرن و پر زرق و برق امروزی داده است.

از انتخاب لباس عروس و داماد گرفته تا شام عروسی و تالار برگزاری همگی دست به دست هم میدهند تا خاطره ای به یاد ماندنی را در ذهن همه به ثبت رسانند.

در این میان انتخاب تالار مناسب برای مراسم عروسی می تواند در هرچه بهتر برگزار شدن مراسم نقش مهمی داشته باشد و هم برای مهمانان و هم برای عروس و داماد شبی به یادماندنی را رقم بزند.

از همه مهم تر این است که شما بزرگترین خرجی که برای جشن عروسیتان در نظر گرفته اید هزینه تالار عروسی تان است و باید به ریزه کاری های آن دقت کنید.

زمان انتخاب :

اگر شما قصد دارید در یکی از اعیاد مذهبی مانند نیمه شعبان ، عید غدیر و ... مراسم عروسیتان را برگزار کنید باید توجه داشته باشید که تالارهای لوکس و بزرگ خیلی زود پر می شوند و باید زود دست به کار شوید و از چند ماه قبل برای رزرو این تالارها اقدام کنید.

تعداد میهمانانتان را تخمین بزنید :

تخمین تعداد مهمان ها دید خوبی به شما می دهد تا بتوانید تالار عروسی تان را متناسب با این تعداد انتخاب کنید.

هزینه ای که می خواهید برای تالار خرج کنید را مشخص کنید:

احتمالا برای شما هم پیش آمده که به دلیل قیمت پایین یک باغ یا تالار با آن ها قرار داد ببندید . اما قیمت پایین همیشه نشانه خوبی نیست و ممکن است قیمت پایین خدمات و کیفیت پایینی را به همراه داشته باشد. در مقابل ان قیمت بالا نیز نشانه کیفیت بالای یک مجموعه نیست. ممکن است قیمت بالایی را پرداخت کنید اما در نهایت رضایت کافی را نداشته باشید. پس حتما قبل از انتخاب و عقد قرار داد همه موارد را در نظر بگیرید.

موقعیت و دسترسی شهری :

تالار محل برگزاری جشن عروسی شما می بایست از نظر موقعیت جغرافیایی و دسترسی شهری ، وضعیت مناسبی داشته باشد. مهم ترین مساله م یتواند همین موضوع باشد چرا که مهمانان شما باید این مسیر را طی کنند و اگر مسیری پر ترافیک و دور باشد ممکن است مهمانان شما خسته و کلافه شوند.

همچنین سعی کنید باغ یا تالار عروسی را نزدیگ آرایشگاه عروس و آتلیه عکاسی خود انتخاب کنید زیرا خود شما نیز می خواهید این مسیر را طی کنید و اگر تالار دور باشد دیر به مراسم خود می رسید.

پارکینگ اتومبیل ها  :

پارکینگ یکی از مهم ترین امکاناتی است که باید به آن توجه کنید. تالار پذیرایی یا باغی که جشن عروسی خود را در آن برگزار می کنید حتما باید مجهز به پارکینگ برای اتومبیل ها باشد. زیرا اکثر مهمان های شما با اتومبیل شخصی خود می آیند و علاقه ندارند مدت زمان زیادی را در خیابان های اطراف به دنبال جای پارک بگردند و در نهایت نگران امنیت اتومبیل خود می شوند.

نور پردازی مطلوب :

هیچ کس از افراد و مهمانان از یک تالار تاریک و کم نور استقبال نمی کند. مخصوصا در سالن های بزرگ با ظرفیت های بالا ، نورپردازی یک اصل مهم و اساسی است و باید در هنگام رزرو تالار به آن توجه کنید.

کیفیت غذای تالار:

کیفیت غذای عروسی مساله ای نیست که بتوان به راحتی از آن گذشت . چه شما یک نوع غذا سفارش داده باشید چه چندین نوع غذا به همراه دسر و سالاد و ... اگر کیفیت غذا مطلوب و خوب باشد مهمانان با خاطره خوشی عروسی را ترک می کنند در غیر اینصورت باعث نارضایتی مهمانان می شود و همچنین موجب هدر رفتن غذاها نیز هست. پس حتما قبل از عقد قرار داد غذای تالار و باقیه موارد را تست کنید و پس از تایید کیفیت عقد قرار داد را انجام دهید.

تهویه مناسب :

یکی از نکات مهم انتخاب سالن داشتن تهویه مناسب می باشد. سیستم سرمایشی و گرمایشی تالار ، باید دارای استانداردهای لازم باشد. چرا که سرما و گرمای بیش از حد باعث کلافگی میهمان ها می شود.

محلی برای عکس برداری مهمان ها :

اگر دقت داشته باشید در اغلب تالارهای پذیرایی عکس برداری با موبایل و دوربین شخصی ممنوع می باشد. این کار به دلیل حفظ حریم شخصی مهمانان و عروس و داماد انجام می پذیرد. اما اگر در محوطه خارج از سالن پذیرایی یک دکور زیبا و شیک جهت عکس برداری مهمانان مهیا شود خاطره ای به یادماندنی در ذهن مهمانان ثبت خواهد شد.

دکوراسیون وو دیزاین خوب :

داشتن یک دیزاین خوب و گل آرایی شیک و جذاب که چشم مهمانان را خیره کند یکی از مسائل مهمی است که می تواند یک تالار معمولی را به یک تالار شیک و با کیفیت تبدیل کند تا همه مهمانان را خیره کند و لحظه هایی به یاد ماندنی را به ثبت رساند.

گروه موسیقی :

داشتن گروه موسیقی و به روز بودن آهنگ ها برای ایجاد فضایی شاد ، مناسب رقصیدن  فنورپردازی زیبا ، داشتن جایگاه عروس و داماد ، ظرفیت سالن پذیرایی و هماهنگی با افراد از دیگر مواردی است که باید به آن توجه کنید.

و در نهایت حتما صبح روز مراسم به تالار عروسی یا باغ عروسی خود سر بزنید تا اطمینان پیدا کنید که همه چیز درست و سرجای خود است و هیچ کم و کسری ندارد. تمیزی روکش صندلی ها و رومیزی ها ، تعداد صندلی ها ، نورپردازی ، تزئینات ، میوه و شیرینی و خلاصه همه چیز را بررسی کنید. این حساسیت شما به مدیر تالار نیز ثابت می کند که شما در همه چیز حساس هستید و برای جلب رضایت شما تلاش می کند.

انصراف از نظر
فیلترها
Sort
display