جستجو

مواردی که قبل از ازدواج باید بدانید

مواردی که قبل از ازدواج باید بدانید

قبل از هر چیزی باید به خود ازدواج بپردازیم و بدانیم هدفمان از ازدواج چیست؟

هر دختر پسری وقتی به سن بلوغ می رسد بزرگترین آرزویش این است که ازدواج بکند و با تشکیل زندگی مشترک زناشویی ، استقلال و آزادی بیشتری بدست آورند ، یار و مونس مهربان و محرم رازی برای هم باشند.

سه عامل نیاز اقتصادی ، میل به فرزند و عشق میل به فرزند که همان علاقه به بقای نسل است و عشق یا لذت جنسی سه عامل مهمی هستند که افراد را به سمت ازدواج سوق می دهند. بنابر نظریه کینک جامعه شناس آمریکایی ، از لحاظ جهان شناسی ، وظیفه خانواده به تنهایی بقای نسل است و نیازهای اقتصادی یا شهوانی مقدمه ای برای رسیدن به این هدف بزرگ می باشند.

چه زمانی برای ازدواج مناسب است؟

اینکه تشخیص دهید چه زمانی برای ازدواج شما مناسب است کار راحتی است هر وقت از تنهایی خسته شدید و آمادگی پیدا کردید می توانید به ازدواج فکر کنید اما بدانید انگیزه ازدواجتان واقعی است یا صرفا به خاطر اصرار دیگران و یا رودربایستی ازدواج می کنید نکته مهمی است.

زمان ازدواج

از تنها بودن خود میگذرید :

افرادی که برای ساختن زندگی مشترکشان اماده هستند ، تنهایی و خلوت کردن با خودشان را به میل کنار هم بودن می دهند. اما اگر شما برای ازدواج آماده نباشید تنهایی برای تان حتی از بودن با او هم ارزشمندتر می باشد و برای اینکه با خودتان تنها باشید از بودن در کنار او طفره می روید و تنهایی خود را ترجیح می دهید.

می خواهید ازبهتر از قبل باشید :

ساختن یک زندگی خوب به شما انگیزه می دهد و از شما آدم بهتری می سازد. شما اگر آماده ازدواج باشید با تمام توان خود برای از بین بردن ضعف هایتان تلاش می کنید و حتی برای ساختن زندگی ای مرفه و آرام بیشتر از همیشه وقت می گذارید. حتی اگر به فکر مال دنیا نباشید برای یک شروع بهتر بیشتر از همیشه کار میکنید و سعی میکنید از خواسته هایتان بگذرید و بیشتر پس انداز کنید.

معیارهای یک ازدواج موفق چیست؟

انتخاب همسر از مهم ترین تصمیمات فرد در زندگی است زیرا می تواند آینده فرد را رقم بزند. تشکیل یک زندگی سالم و پایدار بیشتر از هر چیز به تفکر منطقی و تلاش و کوشش نیازدارد. افراد باید بر اساس معیار های منطقی و درست همسر آینده خود را انتخاب کنند و سپس اقدام به ازدواج کنند.

در ادامه به موضوعاتی می پردازیم که باید قبل از مطرح شود و مورد گفت و گو قرار گیرد.

معیار های ازدواج

در مورد کار و پول صحبت کنید :

امروزه مسائل مالی یکی از مهم ترین مسائلی است که زوج ها را به بحث و جدال وادار می کند پس در اول کار حرفهایتان را بزنید و سنگ هایتان را وا بکنید. دوست دارید حساب مشترک داشته باشید و یا جداگانه ؟ چه کسی باید خرج های روزانه را بدهد؟ سرمایه گذاری های بزرگ بر عهده کدام یک از شما قرار میگیرد؟ فرد اقتصادی هستید و یا ولخرج؟ پس از تمام اینها برنامه های کاری و شغلی خود را بیان کنید و مثلا بگویید می خواهید تا 5 سال آینده به چه جایگاهی برسید؟

حتما در ارتباط با بچه صحبت کنید:

اگر قبلا فرصتش پیش نیامده است حالا در مورد بچه دار شدن و یا داشتن یا نداشتن آن صحبت کنید. جنسیت بچه برایتان مهم است؟ چند سال بعد از ازدواج می خواهید بچه دار شوید ؟ با کودکتان چگونه رفتار میکنید؟ همه اینها موضوعاتی هستند که باید قبل از ازدواج در مورد آن بحث و گفت و گو کرد .

ترس ها و حساسیت های خود را بیان کنید :

اگر از چیزی عصبانی می شوید و یا اگر از چیز خاصی می ترسید یا وسواس خاصی دارید حتما در مورد آن صحبت کنید. اگر ولخرجی را دوست ندارید حتما به همسرتان بگویید . اگر تحمل ندارید که شوهرتان به جز موارد ضروری با خانم های دیگر صحبت کند حتام در این مورد با او صحبت کنید.

در مورد اختلافات و دعواها صحبت کنید :

در زندگی مشترک بحث و جدال اجتناب ناپذیر است و گاهی طرفین باهم اختلاف و کشمکش پیدا می کنند. اما نکته مهم اینجاست که چگونه با این اختلافات برخرود می کنند. هر شخصی روش خاصی برای مدیریت اختلافات دارد . از آخرین باری که دعوا کردید چه چیزی شما را ناراحت کرد ؟ آیا جزء افرادی هستید که سکوت می کنید و حرف نمی زنید و یا جز افرادی هستید که تا مشکلی را حل نکند خوابشان نمی برد ؟

چه عادت هایی دارید ؟

آیا شما سحرخیز هستید ؟ همسرتان چطور ؟ چند ساعت در شبانه روز به تماشای تلویزیون می پردازید ؟ چقدر همسرتان وقت صرف حمام ، خوابیدن و یا کارهای شخصیش می کند ؟ آیا این زمان ها با ساعت طبیعی زندگی شما در تداخل است یا خیر ؟

مشاوره ازدواج

زبان ابراز عشق طرف مقبلتان چگونه است ؟

وقتی از صمیم قلب به کسی که دوستش دارید حرف های دلتان را می زنید در او احساس عشق را بیدار می کنید . برخی افراد ممکن است با یک هدیه دور از انتظار از طرف مقابلشان به اوج عشق ورزی برسند. روشی که آن افراد به عشق می رسند زبان عشق آنهاست . این زبان می تواند با تماس فیزیکی ، وقت گذراندن با یکدیگر با کلمات عاشقانه و هدیه باشد.

آیا هردو اعتقادات مذهبی یکسانی دارید ؟

همسر شما ممکن است بسیار مذهبی باشد و یا اصلا مذهبی نباشد اما بیشتر افراد حد معقولی از اعتقادات مذهبی را در زندگی خود دخالت می دهند. اگر شما اعتقادات مذهبی متفاوتی داشته باشید چگونه می خواهید فرزندتان را تربیت کنید؟ در کمترین حالت ممکن نیاز است که پیرو یک اعتقاد باشید.

انتظار شما از ازدواج چیست؟

از کار خانه تا حساب پس انداز ، همسرتان انتظار دارد در زندگی زناشویی چه مسئولیتی داشته باشید ؟ شما از او چه انتظاری دارید ؟ ایا از او یک زندگی عاشقانه می خواهید یا فکر می کنید این ها کارهای پیش از ازدواج است؟

طرف مقابل چگونه از پس لحظات سخت بر می آید؟

ازدواج همیشه آسان نیست و اختلاف نظر بین طرفین همیشه وجود دارد. گاهی اوقات شما و همسرتان هردو خسته اید و به کمی تنهایی نیاز دارید و گاهی ممکن است در کنار مشکلات کوچک مشکلات بزرگ هم بوجود آید. از دست دادن شغل ، بارداری بدون برنامه ریزی ، سقط بی دلیل ، تصادف ماشین ، بیماری های جدی و ... . آیا شما و همسرتان در مواجهه با این مشکلات دلسرد می شوید ؟ یا در این شرایط یکدیگر را یاری میکنید تا از پس همه مشکلات سخت برآید ؟

انصراف از نظر
فیلترها
Sort
display