جستجو

چند نکته در انتخاب کارت عروسی

چند نکته در انتخاب کارت عروسی

انتخاب کارت عروسی

انتخاب کارت عروسی

کارت عروسی از آن چیزهایی است که در خریدنش خیلی وسواس به خرج می دهید. حق هم دارید، قرار است این کارت به دست تمام دوستان و آشنایان و فامیل برسد و یک جور نماینده سلیقه شما دو تا است تا بیایند و سلیقه اصلی تان در انتخاب همسر را ببینند.

کارت عروسی

انتخاب کارت عروسی و رساندن آن به دست اطرافیان و آشنایان و دوستان به نوعی آخرین مرحله تدارکات عروسی محسوب می شود و البته زیباترین قسمت عروسی نیز هست چرا که عروس و داماد با شوق و ذوق کارت عروسی شان را به کسانی که دعوت کرده اند می دهند و دیگران را هم در شادی شان سهیم می کنند.

نکاتی برای انتخاب کارت عروسی

نکاتی برای انتخاب کارت عروسی

بعد از پشت سر گذاشتن تمام تشریفات و رسیدگی به تمام مسائل مهم جشن عروسی، انتخاب کارت دعوت عروسی جزو کارهای فانتزی و جذابی است که عروس و داماد با همراهی هم انجامش می دهند. ممکن است بعضی از زوج ها اعتقاد داشته باشند که کارت عروسی صرفا برای اطلاع رسانی زمان و مکان عروسی است و نباید برای آن وقت و هزینه ی زیادی صرف کرد.

چون پس از عروسی دور انداخته می شود. ولی باید به این نکته اشاره کرد که، کارت های عروسی نشانه ای از سلیقه ی عروس و داماد هستند و بی شک حتی اگر یک نفر از مهمانان علاقمند به آرشیو کردن کارت های عروسی باشد، ما باید سعی کنیم نظر او را جلب کنیم. بهترین متن، بهترین طراحی و بهترین کارت دعوت، می تواند پیک خوبی برای دعوت به مراسم عروسی ما باشد.

کارت عروسی

کارت عروسی

کارت دعوت عروسی، معمولا اولین چیزی است که مهمانان شما از مراسمتان می بینند و به خاطر می سپارند. بنابراین اگر موقع انتخاب کمی بیشتر وسواس به خرج دهید و از خلاقیت و سلیقه تان استفاده کنید، قطعا ضرر نمی کنید.

کارت عروسی ترکیه ای

کارت عروسی ترکیه ای

شاخصه های اصلی کارت عروسی ترکیه ای شیک و فانتزی فروشگاه نگارخانه عبارتند از : ، طراحی بسیار زیبا و متناسب با حال و هوای زوج های جوان ایرانی  ، کیفیت چاپ ۶ رنگ افست با تناسب ماندگاری زیاد  ، قیمت مناسب با توجه به تمام ویژگی های ذکر شده  ، تنوع طرح و نقش با توجه به تمامی سلایق و علایق موجود  ، کیفیت برش فوق العاده و بدون پارگی لبه های کاغذ و یا اضافات آن .

کارت عروسی چوبی

کارت عروسی چوبی

اگر کارت عروسی شما خاص باشد مهمان ها متوجه می شوند که به یک مراسم خاص دعوت شده اند. کارت عروسی چوبی علاوه بر اینکه یک کارت عروسی خاص و ویژه است می تواند یک یادگاری خیلی خوب از مراسم عروسی شما برای مهمان هایتان باشد که سالیان سال ماندگار است.

پخش کارت عروسی

پخش کارت عروسی

یکی از آخرین مراحل تشریفات جهت برگزاری جشن عروسی، انتخاب و چاپ کارت عروسی و پخش کردن آن بین مهمانان است. این کار معمولا یکی از فانتزی‌های عروس خانم‌ها می‌باشد که اغلب برای آنها جذابیت بالایی دارد. افراد بسیاری معتقدند که برای انتخاب و سفارش کارت‌های عروسی نیازی به صرف زمان و هزینه نیست چراکه پس از برگزاری جشن عروسی کارت دعوت انتخاب شده بلااستفاده خواهد بود. اما توجه به این نکته ضروری است که کارت عروسی انتخاب شده توسط شما، اولین برخورد میهمانتان با مراسم عروسی است و معمولا به ذهنیت افراددر رابطه با نوع برگزاری مراسم جهت می‌دهد.

متن کارت عروسی امام زمانی

متن کارت عروسی امام زمانی

متن کارت عروسی امام زمانی برای کارت های عروسی می تواند بسیار کار آمد باشد.افرادی که می خواهند متن کارت عروسیشان را با دین و مذهب مزین نمایند  جدا از متن های عادی و تکراری می توانند یک متن مخصوص و مذهبی برای خود انتخاب کنند.

خرید كارت عروسي مدل جديد

خرید كارت عروسي مدل جديد

مدل های جدید کارت عروسی برای اینکه برای روز عروسی یک کارت عروسی لوکس و بی نظیر داشته باشید بسیار مناسب هستند. انتخاب کارت عروسی همانند دیگر جزییات این جشن بزرگ همچون یافتن بهترین تشریفات عروسی، انتخاب تالار عروسی مناسب و لوکس، انتخاب مدل تزئین ماشین عروس، انتخاب آرایشگاه عروس و مدل مو عروس کار بسیار هیجان انگیز است.

سفارش کارت عروسی

سفارش کارت عروسی

همانطور که گفتیم کارت عروسی یکی از مهمترین انتخاب ها در روز عروسی است پس قبل از عروسی حتما کارت مورد نظر خودتان با دقت و تمرکز کافی انتخاب نمایید و آن را پیش از عروسی سفارش بدهید تا خیالتان از بابت کارت عروسیتان راحت باشد.

شعر در وصف عروس و داماد

شعر در وصف عروس و داماد

انتخاب مدل زیبا و متن مناسب و دلنشین کارت عروسی می تواند اهمیت بسیاری داشته باشد. انتخاب متن روی کارت عروسی کاملا به روحیات و سلیقه شما و همسرتان بستگی دارد که متنی اصیل و سنگین با استفاده از اشعار کلاسیک عاشقانه را انتخاب کنید یا از اشعار صمیمانه و عاشقانه نو استفاده کنید.

قبل از برگزاری تشریفات عروسی ، عروس و دامادها همیشه دغدغه چاپ کارت عروسی و رساندن آن به دوستان و اقوام را دارند. شاید چاپ کارت عروسی به نظر ساده بیاید اما گاهی انقدر پیچیده می شود که روزها فکر عروس و داماد را به خود مشغول میکند.

امروزه تنوع کارت های عروسی بسیار زیاد شده و علاوه بر آن در جنس های مختلفی مانند حصیر ، کنف ف چوب و .. موجود می باشد و اکثرا با نگین ، ربان و ... تزئین می شوند.

سلیقه ها برای انتخاب کارت عروسی متفاوت است . شاید بعضی از زوج ها فقط کارت را برای اطلاع رسانی آدرس و عروسیشان بخواهند و برای ان هزینه زیادی نپردازند. اما این را بدانید که کارت عروسی نشانه سلیقه ی زوجین است و حتی اگر احتمال آن را بدهیم که یک نفر آن را آرشیو کند باید به نوع کارت عروسی توجه کنیم.

تعیین سبک عروسی :

هنگامی که مکان و زمان عروسی خود را تعییت کردید در نهایت سبک عروسی شما نیز معلوم می شود در نتیجه می توانید بگویید که عروسی شما رسمی یا غیر رسمی ، کلاسیک ، مدرن ، مجلل و یا ساده است. و با توجه به آن سبک کارت دعوت خود را انتخاب کنید.

کارت عروسی زیبا

مشخص کردن تم جشن عروسی :

معمولا رنگ سفید ، کرم ، شیری یا صورتی ملایم برای کارت و رنگ مشکی یا طلایی برای متن دعوتنامه ی جشن های رسمی بسیار مناسب می باشد. اما اگر می خواهید تم رنگ عروسی شما در همه جا به کار برده شود می توانید از آن در کارت عروسی خودتان نیز استفاده کنید. البته ترکیب رنگی را انتخاب کنید که متن موجود در آن خوانا باشد.

استفاده از شعر زیبا :

یک تکه شعر زیبا در قسمتی از کارت دعوت به زیبایی هرچه تمام تر آن اضافه می کند. شعر اگر کوتاه باشد بهتر است اما توصیه می شود از اشعار شاد ، سرزنده و غیر تکراری و بکر استفاده شود که دعوت شدگانی که کارت عروسی را بدست میگیرند خواندن شعر برای آنها تازگی داشته باشد و در عین حال آنها جذب خود کند.

تعین شکل و اندازه کارت :

هرچند کارت های مستطیل شکل رواج بیشتری دارند ولی برخی از عروس ها و دامادها از کارت های مربعی ، مثلثی و دایره شکل نیز استفاده می کنند. برخی از کارتها نیز به شکل های دلخواه به صورت ذوزنقه یا اشکال مختلف دیگر برش می خورند و زیبا هستند.

استفاده از فونت ها و رنگ های زیبا :

متنی که بر روی کارت دعوت عروسی چاپ می شود باید با خط خوانا زیبا باشد . اگر تکه شعر بر روی کارت چاپ شده است بهتر است از فونت های تزئینی همچون خط نستعلیق استفاده شود. برای قسمتی که زمان و مکان مهمانی مشخص شده است ، خط های خوانا مناسب تر هستند.

رنگ کارت عروسی :

از زمان های قدیم رسم بر این بوده است که تم عروسی ، رنگ های روشن و نزدیک به سفید باشد به همین دلیل کیف و کفش و لباس و کارت عروسی را نزدیک به این رنگ انتخاب می کنند و کارت هایی که رنگ های تند دارند جلوه خوبی ندارند.

جنس کاغذ و تزئین کارت عروسی :

کارت عروسی از کاغذ است . برخی کاغذها گران قیمت ترند که ممکن است روغنی ، چرم و ... باشند. در مقابل استفاده از اشیاء کوچک تزئینی برای کارت عروسی زیبایی آن را دو برابر می کند.

کارت عروسی

خوانا بودن نوشته های کارت :

زمانی که رنگ و مدل کارت را انتخاب می کنید حتما خوانا بودن متن را هم مد نظر بگیرید زیرا هدف از ارسال کارت دعوت در اختیار گذاشتن اطلاعات کارت شامل تاریخ و مکان برگزاری جشن است. در نتیجه از نوشتن رنگ روشن روی زمینه روشن و رنگ نوشتاری تیره روی زمینه تیره خودداری کنید. انتخاب متن کارت عروسی یکی از مهم ترین کارهاست.

نوشتن نام مهمان ها بر پشت کارت دعوت :

چنانچه می خواهید نام مهمانان جشن عروسی تان را به صورت دستی بنویسید ، حتما از کسی که دستخط خوبی دارد بخواهید این کار را برای شما انجام دهند تا چیزی از زیبایی کارت دعوتتان کم نشود.

توجه به اعیاد و مناسبت ها :

اگر برگزاری عروسی در اعیاد مذهبی و یا مناسبت های خاص برگزار می شود ، می توان در کارت دعوت به این موضوع اشاره کرد. برای مثال اگر روز عروسی مصادف با تولد یکی از ائمه اطهار است ، استفاده از یک بیت شعر در وصف آن امام می تواند کارت عروسی را برای مهمان ها جذاب تر کند.

چک کردن متن قبل از چاپ :

بعد از چاپ اولین نمونه حتما آن را مطالعه کنید تا اشکالات نوشتاری و املایی در آن وجود نداشته و تاریخ و آدرس دقیق و درست وارد شده باشد زیرا در صورت اشتباه باید هزینه ای اضافی برای ساخت کلیشه جدید بپردازید.

زمان خرید کارت عروسی :

بعد از آنکه زمان و مکان عروسی تعیین شد باید برای سفارش کارت بروید. معمولا تالارها بیست روز قبل از مراسم کارت های ورودی را تحویل می دهند و شما زمان کافی برای پخش کردن کارت ها دارید. این را نیز بدانید که برای آن گروه از مهمان هایی که به برنامه ریزی و سر وقت بودن اهمیت می دهند به موقع تحویل دهید.

کارت عروسی جدید

چند اشتباه که در زمان انتخاب کارت عروسی مرتکب می شوید :
  1. مدل کارت عروسی : بعضی عروس خانم ها سعی می کنند تا مدل جزئیات زیادی را به کارت عروسی خود اضافه کنند. این کار تاحدی باعث زیباتر شدن کارت دعوت می شود اما زیاده روی در این کار باعث می شود تا نوشته های کارت به چشم نیاید.
  2. تعداد کارت عروسی : یکی از اشتباهاتی که عروس و دامادها در این زمینه انجام می دهند این است که کارت عروسی را به تعداد کم تهیه می کنید. سعی کنید همیشه 10% بیشتر از تعداد مهمانان تان کارت تهیه کنید در این حالت هیچ گونه نگرانی بابت کم آمدن کارت برای مهمانان از قلم افتاده ندارید.
  3. دو سه هفته قبل از عروسی کارت ها را پخش نکنید: در اینصورت مهمانان فراموش خواهند کرد که این هفته به عروسی شما دعوتند. سعی کنید یک هفته قبل از عروسی کارت دعوت را به دست مهمانان برسانید.
  4. یادتان باشد که برای هر خانواده یک کارت کافی است: قرار نیست برای هر فرد یک کارت بدهید . در سفارش کارت عروسی تعداد خانواده ها را بشمارید نه تعداد افراد.
  5. کارت ها را دوباره بخوانید تا غلط املایی نداشته باشند: از دوستان یا سایر افراد خانواده بخواهید تا کارت ها را بعد از نوشتن بخوانند زیرا ممکن است خودتان متوجه اشتباهات آن نشوید.

انتخاب کارت عروسی با هزینه مناسب :

نکته مهم در انتخاب کارت عروسی هزینه آن می باشد . کاغذهایی که ضخامت بالایی دارند و به اصطلاح گرم بالا هستند هزینه بالاتری دارند. کاغذهای پنبه ای و براق نیز گران تر هستند و همچنین استفاده از فونت های برجسته نیز هزینه تمام شده را زیاد می کند. پس برای داشتن کارتی زیبا با هزینه مناسب به این نکات توجه کنید.

نحوه ارسال کارت های دعوت به چه صورتی باید باشد ؟

رسم قدیمی بر این موضوع بود که عروس و داماد خودشان به خانه تک تک افراد می رفتند و آنها را دعوت می کردند و کارت را تحویلشان می دادند. اما امروزه به دلیل مشغله زیاد تحویل کارت ها با مشکل مواجه شده و برای دعوت فامیل و دوستان راه دور و شهرستانی از پست پیشتاز استفاده می شود.

سفارش کارت :

معمولا سفارش مجدد کارت هزیه بیشتری از سفارش تعداد زیادتر کارت دارد. پس تعدادی کارت بیشتر از مهمانانتان سفارش دهید تا اگر کسی را از قلم انداخته بودید متحمل هزینه زیادتری نشوید یا اگر کارتتان خراب شد نگران کم آمدن کارت ها نباشید.

انواع مدل کارت عروسی

کارت عروسی ترکیه ای

این مدل کارت عروسی بصورت ساده و با طرح هایی از گل است. نام های عروس و داماد بصورت درشت در وسط آن نوشته میشود.

انتخاب کارت عروسی

کارت عروسی ساده و شیک

کارت عروسی

کارت عروسی بادکنک

این کارت عروسی به شکل یک بادکنک است که میهمانان دعوت شده با باد کردن آن میتوانند اطلاعات برگزاری مراسم عروسی را روی بادکنک ببینند.

کارت عروسی بادکنک

کارت عروسی بادکنک

کارت عروسی چوبی

جنس اغلب کارت های عروسی از مقواست در بین کارت های عروسی چوبی بودن جنس آن باعث تفاوت با بقیه کارت ها میشود. همچنین کارت عروسی چوبی  یادگاری مراسم عروسی شما خواهد بود.

کارت عروسی چوبی

کارت عروسی قوطی

این کارت عروسی یک قوطی است که درون آن برگه ای قرار دارد شامل متن اطلاعات مراسم عروسی، این قوطی ها در انتهای عروسی از ماشین عروس آویزان میشود که سبک استفاده از این نوع کارت مناسب عروسی های کلاسیک است.

کارت عروسی جدید

انواع کارت عروسی

کارت عروسی عروس و داماد

این مدل از کارت عروسی به شکلی است که در آن از مدل لباس عروس و داماد استفاده میشود، این کارت مناسب مراسمی است که تم عروسی لباس عروس و داماد است.

انتخاب کارت عروسی

انتخاب کارت عروسی

انصراف از نظر
فیلترها
Sort
display