جستجو

کارت عروسی

کارت عروسی

امرزوه به دلیل تقاضای زیاد مردم تنوع کارت های عروسی بسیار زیاد شده است و از جنس های مختلفی مثل مقوا ، چوب ، پارچه ی ابریشمی و حصیر تولید می شوند و اکثر آنها با برش های لیزری ، نگین و پاپیون تزئین شده اند.

بعد از تمام کارهای عروسی و اتمام تمام کارهای مهم جشن نوبت به خرید و انتخاب کارت عروسی می رسد. گاهی شاید بعضی از زوج ها اعتقاد داشته باشند که کارت عروسی صرفا برای اطلاع رسانی زمان و مکان عروسی است و نباید برای آن وقت و هزینه ی زیادی صرف کرد. چون پس از عروسی دور انداخته می شود. ولی باید به این نکته توجه کرد که، کارت های عروسی نشانه ای از سلیقه ی عروس و داماد هستند و بی شک حتی اگر یک نفر از مهمانان علاقمند به آرشیو کردن کارت های عروسی باشد، ما باید سعی کنیم نظر او را به کارت عروسی خود جلب کنی. بهترین متن، بهترین طراحی و بهترین کارت دعوت، می تواند پیک خوبی برای دعوت به مراسم عروسی شما برای مهمانانتان باشد.

کارت عروسی شیک

تاریخچه کارت عروسی :

حدود سال‌های ۱۴۴۷ مردم برای دعوت از مهمانان خود کسی را استخدام می‌کردند، این فرد در خیابان‌ها راه می‌‎رفت و مراسم عروسی را اعلام می‌کرد. اما در قرون وسطی، اشراف از کمک راهب‌ها استفاده می‌کردند و خوشنویسی‌هایی را به مهمانان می‌‌فرستادند، اما از آن‌جایی که سواد در آن زمان‌ها در حد ابتدایی خود بود، از این دعوت‌نامه‌ها استقبال چندانی نمی‌شد.

در اواسط قرن پانزدهم سوادآموزی بهبود یافت و طبقه‌ی اشراف اغلب از آن بهره‌مند می‌‌شدند؛ به این ترتیب استفاده از دعوت‌نامه‌ها به شکل امروزی توسعه پیدا کرد. اما این دعوت‌نامه‌ها دقیقا به شکل امروزی نبودند، بلکه آن‌ها یک تکه کاغذ پیدا می‌کردند و با استفاده از جوهر چیزهایی بر روی آن چاپ می‌کردند. پس از جنگ جهانی دوم تولیدانبوه کارت‌های دعوت صورت گرفت.

انتخاب مدل کارت عروسی :

گر به مغازه هایی که کارت های عروسی توضیع می کنند سر بزنید متوجه خواهید شد که کارت های عروسی تنوع زیادی دارد و همین تنوع کار را برای شما سخت می کند. دیگر مثل زمان های قدیم نیست که کارت های عروسی تنها یک مقوای سفید ساده بود که ففقط اسم خانواده ها و آدرس جشن در آن درج می شد. امروزه کارت های عروسی جنس و طرح های متفاوتی دارند و در قالب های متفاوتی نیز ساخته می شوند.

در انتخاب کارت عروسی در ابتدا عروس و داماد باید به یک تفاهم برسند که چه نوع کارت عروسی مورد پسندشان است و پس از آن وارد جزئیات بشوند.

زمان مناسب خرید کارت عروسی :

معمولا برای خرید کارت عروسی باید از چند هفته قبل اقدام کنید یا حتی اگر هنوز زمان عروسیتان مشخص نیست بروید و کارت دلخواهتان را انتخاب کنید تا زمانی که جزئیات مراسم مشخص شد در مدت زمان کوتاهی کارت دعوتتان را سفارش دهید.

مدل کارت عروسی

مدل کارت عروسی :

انتخاب مدل کارت عروسی تماما بستگی به حال و هوای جشن و تم عروسی شما دارد. اینکه عروس و داماد مدرن و امروزی هستید و یا سنتی ؟ اینکه می خواهید به مراسمتان چاشنی شیطنت و خلاقیت اضافه کنید؟

هر چقدر حال و هوای سایتتان به مراسمتان نزدیک تر باشد نتیجه کار راضی کننده تر خواهد بود و بیشتر در ذهن مهمانانتان باقی می ماند. اگر مراسمتان سنتی است جملاتی با لحن طنز و شوخی جوانانه برای دعوت مهمانان اصلا مناسب نیست.

رنگ کارت عروسی :

از دیرباز رسم بوده که تم عروسی سفید و یا رنگ های نزدیک به سفید باشد از این رو لباس عروس ، دسته گل ، کیف و کفش عروس و حتی کارت های عروسی با رنگ هایی نزدیک به سفید طراحی می شدند. استفاده از رنگ های تند برای کارت عروسی زیاد مناسب نیست و جلوه ی خوبی ندارد. کارت هایی با رنگ های مناسب شکیل تر هستند و زیبایی بصری بیشتری دارند.

کارت دعوت عروسی ، نامزدی ، حنابندان :

شما می توانید برای مراسم مختلفی که در پیش دارید کارت های مختلفی تهیه کنید . ارسال کارت به مهمانی شما رسمیت می بخشد و می توانید برای مراسم نامزدی و حنابندان از کارت های ساده و ارزان قیمت استفاده کنید و برای جشن عروسیتان اصلی ترین کارت را به دلخواه خود انتخاب کنید.

کارت های متعدد برای مهمانان مختلف

گاهی ممکن است بر حسب ذوق و سلیقه ی عروس و داماد، برای دعوت از مهمانان مختلف، چند نوع کارت دعوت در نظر گرفته شود. مثلا کارت های فانتزی برای دعوت از دوستان عروس و داماد، کارت های ساده و کم زرق و برق برای دعوت از بزرگترهای فامیل و کارت های رسمی برای دعوت از مهمانان رسمی. می توان برای طراحی هر نوع کارت زمان اختصاص داد. یا می توان تمام مهمانان را با یک کارت هم شکل دعوت کرد. همچنین لزومی ندارد برای هر فرد کارت دعوت به طور اختصاصی فرستاده شود. معمولا عرف بر این است که برای هر خانواده ای که به مجلس عروسی دعوت می شوند، یک کارت دعوت، همراه چند کارت ورودی به تالار عروسی ارسال می شود.

متن کارت عروسی :

در اصل هیچ قانونی برای متنی که می خواهید در کارت عروسی خود استفاده کنید وجود ندارد. می توانید هر جمله ای را روی آن بنویسید و یا حتی خالی بگذارید. این تماما به سلیقه عروس و داماد بستگی دارد که با جملاتی عاشقانه مهمانان خود را به عروسی دعوت کنید یا اینکه حتی سعی کنید کمی آن ها را بخندانید.

متن کارت عروسی

زمان و مکان جشن عروسی :

زمان و مکان جشن شما مهمترین بخش از کارت دعوت عروسی شماست و باید دقت کنید تا به صورتی دقیق و بدون هیچ اشتباهی اطلاعات این بخش را وارد کنید. همچنین اگر فکر میکنید پیداکردن مکان برای مهمانانتان شاید سخت باشد همراه کارت کروکی محل را نیز برایشان بگذارید.

کارت های عروسیتان را طراحی کنید:

اگر جزء آن دسته از افراد هستید که ذوق هنری دارید پس بهتر است خودتان دست به کار شوید و به جای دیدن کارت های مغازه ها خودتان طراحی کنید. شما اگر به گرافیک مهارت ندارید می توانید از هنرهای دستی استفاده کنید . البته این کار زمانی امکان پذیر می باشد که تعداد مهمانهای شما محدود باشد .

انصراف از نظر
فیلترها
Sort
display