Search

آموزش کوتاهی موی کودک

هنرجو در این دوره نحوه انتخاب مدل کوتاهی موی مناسب با توجه به فرم صورت کودک را می آموزد. هدف این دوره آموزشی، تربیت افراد ماهر و متخصصی است که توانایی اجرای تمام تکنیک های کوتاهی مو را بر اساس خواست و سلیقه مشتری و طبق عکس های ژورنالی دارند.
تومان
decrease increase

در دوره آموزش کوتاه کردن موی کودک، یک روند کامل کوتاه کردن مو جهت فرم دهی به موی کودک و حفظ بهداشت کودک به شما آموزش داده می شود. این دوره شامل آموزش های جامع مربوط به کوتاهی موی کودک از جمله: آموزش آماده سازی موی کودک قبل از شروع کار، آموزش کوتاهی پایه، آموزش پیتاژ موی کودک، آموزش کوتاهی با موزر برای کودکان، آموزش كوتاه كردن چتري، آموزش کاهش حجم موها و آموزش انواع مدل های کوتاهی موی کودک می شود.

 

هنرجو در این دوره نحوه انتخاب مدل کوتاهی موی مناسب با توجه به فرم صورت کودک را می آموزد. هدف این دوره آموزشی، تربیت افراد ماهر و متخصصی است که توانایی اجرای تمام تکنیک های کوتاهی مو را بر اساس خواست و سلیقه مشتری و طبق عکس های ژورنالی دارند.


سرفصل های کوتاهی مو کودک


•    لیر
•    لیر کوتاه
•    گرد(قارچی کلاسیک )
•    کلوش کوتاه
•    آموزش انواع چتری
•    مصری فانتزی
•    باب
•    کرنلی


مراحل آموزش کوتاهی مو کودک


1.    در ابتدای آموزش کوتاهی مو کودک با آماده سازی موی کودک قبل از کوتاهی آشنا می شوید.
2.    سپس مربی به تقسیم بندی مو در کوتاهی مو کودک می پردازد.
3.    در این مرحله، انواع روش های کوتاهی مو را آموزش می بینید.
4.    در مرحله چهارم، روش صحیح انجام کار و جزئیات هر روش را یاد می گیرید.
5.    در نهایت با کمک مربی، تمرین عملی مدل های مختلف کوتاهی مو را روی مدل انجام می دهید.


دوره آموزش کوتاهی مو کودک


دوره آموزش کوتاه کردن موی کودک به هنرجو این توانمندی را می دهد که پس از اتمام دوره و یادگرفتن موارد آموزش داده شده بتواند مستقیما وارد بازار کار شود. در کلاس آموزش کوتاه کردن مو کودک، ابتدا نکات کلی برای کوتاه کردن مو آموزش داده می شود. این موارد شامل شستن اولیه، شانه کردن مو، استفاده از ابزار مناسب، مراحل کوتاه کردن مو و خشک کردن مو بوده که تمامی این مراحل به صورت تئوری و تجربی به هنرجو آموزش داده می شود.


در مرحله بعد، نکات کلیدی برای کوتاه کردن موی کودک آموزش داده می شود. کودک به دلیل شرایط سنی، تمایل به تکان خوردن داشته و به سرعت خسته می شوند. بنابراین هنرجو باید هر چه سریع تر موی کودک را کوتاه کرده و در ضمن تمرکز خود را حفظ کرده تا در صورت تکان خوردن کودک، موهای کودک خراب نشود. در این دوره، تمامی موارد و الزامات مورد نیاز برای گرفتن مدرک معتبر سازمان فنی و حرفه ای در رشته پیرایشگر کودک به هنرجو آموزش داده می شود.

 

دوره آموزش کوتاهی مو کودک
دوره آموزش کوتاهی مو کودک

 


دوره کارآموزی کوتاهی مو کودک


یکی از بهترین روش ها برای مسلط شدن به تمام مباحث آموزشی، گذراندن دوره کارآموزی است. شما در دوره کارآموزی کوتاهی مو کودک از نزدیک چالش ها و مشکلات کار خود را لمس می کنید. با کودکان مختلفی رو به رو می شوید و یاد می گیرید که با کودکان چگونه برخورد کنید. شما پس از پایان دوره کارآموزی با تسلط و اعتماد به نفس بیشتری می توانید کسب و کار حرفه ای خود را آغاز کنید. دوره کارورزی کوتاهی کودک با هزینه هر جلسه ۵۰ هزار تومان برگزار می شود.


نحوه برگزاری دوره کوتاهی مو کودک


تعداد شرکت کنندگان


کلاس های دوره آموزش کوتاهی مو کودک به سه صورت، خصوصی، نیمه خصوصی و گروهی برگزار می شود. طبق قوانین فنی حرفه ای تعداد نفرات کلاس های خصوصی بین ۱ تا ۳ نفر، نیمه خصوصی ۳ تا ۸ نفر و گروهی از ۸ تا ۱۵ نفر تشکیل می شود. کلاس ها بعد از به حد نصاب رسیدن با هماهنگی مربی هفته ای سه بار برگزار می شود. ضمنا برای خانم هایی کارمند و یا افرادی که از شهرستان تشریف می آورند، امکان برگزاری کلاس ها در آخر هفته ها، روزهای تعطیل و ساعت های عصر نیز وجود دارد.


ابزار و وسایل مورد نیاز:


برای کوتاه کردن موی کودک، به ابزار خاصی نیاز نیست. ولی باید با استفاده از اسباب بازی های مختلف، کودک را مشغول کرده تا دیرتر خسته شده و هنرجو بتواند بهتر موی کودک را کوتاه کند. ماشین موزنی برقی، سشوار دستی، برس برقی، اتو مو برقی-کوچك و بزرگ، مو پیچ برقی، مو خوره گیر


بعد از اتمام دوره کوتاهی مو کودک، چه توانایی هایی کسب می کنید؟


پس از اتمام دوره کوتاهی موی کودک شما می توانید با تسلط کامل و به صورت حرفه ای، کوتاهی موی کودک را با روش های متفاوت برای تمام اندازه ها و فرم های مختلف مو برای کودکان انجام دهید. در نهایت پس از شرکت دردوره آموزش کوتاهی موی کودک، می توانید به راحتی شروع به کسب درآمد کنید و یا کسب و کار فعلی خودتان را بهبود ببخشید.

 

بازار کار کوتاهی مو کودک
بازار کار کوتاهی مو کودک

 


بازار کار کوتاهی مو کودک چطوره؟


کوتاه کردن مو کودک یکی از رایج ترین خدمات ارائه شده در سالن های زیبایی است. کوتاه کردن موی کودکان بیشتر به دلیل حفظ بهداشت کودک و راحتی کودک انجام می شود. اگر به دنبال کسب درآمد بیشتر در رشته های خدمات مو هستید، پیشنهاد می شود در دوره های کوتاهی مو و احیا و مراقبت از مو نیز شرکت کنید.


چه زمانی باید برای اولین بار موهای نوزاد خود را کوتاه کنیم؟


ما به‌عنوان والدین گاهی عجول و مشتاق هستیم تا بچه‌ها به مرحله‌ی بعدی برسند و اولین‌ها می‌توانند هیجان‌انگیز باشند. به‌عنوان مثال وقتی کودکان برای اولین بار چهار دست‌وپا حرکت می‌کنند، روی پا راه می‌روند، غذایی به جز شیر می‌خورند و… تجربه‌ای لذت‌بخش را برای والدین خلق می‌کنند.


ولی کوتاه کردن موها اولین چیزی است که برای انجام آن نباید عجله کنید، زیرا اکثر نوزادان در چند ماه اول زندگی خود بخشی یا بیشتر موهای خود را از دست می‌دهند. این ریزش به دلیل ترکیبی از هورمون‌های بعد از تولد است که باعث می شود نوزاد متولد شده با موهای ضخیم تقریبا کچل شود. اصلا نگران نباشید، زیرا موهای آن‌ها دوباره رشد می‌کند. با توجه به این ریزش شما مجبور نیستید برای کوتاه کردن موهای کودک خود در چند ماه اول زندگی، حتی تا سن یک‌سالگی او عجله کنید.


البته شرایط استثنایی هم وجود دارد، مانند نوزادانی که قد بلند مو، بینایی آن‌ها را مسدود می‌کند یا گاهی نوزادان موهای مجعد بلندی دارند که به دلیل درهم پیچیده شدن موها، مجبور به کوتاه کردن آن‌ها هستیم. گاهی وجود یکی از این شرایط والدین را مجبور به کوتاه کردن نوزادان قبل از رسیدن به سن یک‌سالگی می‌کند.


نکاتی برای سلامت پوست سر و مو


نوزادان درست مانند بزرگسالان، نیازی به شست‌وشوی روزانه‌ی موهای خود ندارند. چند بار در هفته کافی است. از شامپوهای ملایم با حداقل مواد شیمیایی، عطر و مواد افزودنی استفاده کنید. بسیاری از والدین نگران این هستند که نوزادشان به بیماری «کلاه گهواره» یا همان «درماتیت سبوره» مبتلا شود. این بیماری سبب ایجاد پوسته‌های قهوه‌ای یا زرد و گاهی به رنگ قرمز روی پوست سر می‌شود. این بیماری می‌تواند علاوه بر پوست سر به نواحی صورت، گردن و حتی ناحیه پوشک هم سرایت کند.


این بیماری با استفاده از شامپوی ملایم روزانه یا حتی گاهی تجویز شامپوهای قوی درمان می‌شود. برای از بین بردن پوسته‌ها از روی سر کودک می‌توانید از یک برس نرم استفاده کنید.


بیماری کلاه گهواره معمولا بدون درمان در عرض چند هفته تا چند ماه برطرف می‌شود. به‌طور معمول بعد از رسیدن کودک به سن یک‌سالگی، این بیماری کم‌کم ناپدید می‎شود. در ضمن تراشیدن موهای نوزاد برای درمان بیماری کلاه گهواره اصلا راهکار مناسبی نیست. زیرا این کار باعث تحریک بیشتر پوست بچه می‌شود.

 

نکاتی برای سلامت پوست سر و مو
نکاتی برای سلامت پوست سر و مو

 


اگر دلیل موجهی برای کوتاهی موی نوزاد وجود ندارد، بهتر است تا یک‌سالگی او صبر کنید. برای اولین کوتاهی مو، می‌توانید خودتان دست به‌کار شوید یا از یک آرایشگر حرفه‌ای کمک بگیرید.


پس از کوتاه کردن مو، می‌توانید موها و پوست سر نوزاد خود را شانه بزنید و چند بار در هفته با شامپوی ملایم بشویید تا در مقابل کلاه گهواره از نوزادتان مراقبت کنید. در نهایت، کوتاهی موی نوزاد برای اولین بار، چه توسط خودتان چه به‌دست آرایشگر، حسی لذت‌بخش و فراموش‌نشدنی خواهد بود.

Filters
Sort
display