Search

دوره آموزش تجهیزات پزشکی

در دوره آموزش تجهیزات پزشکی ، یک روند کامل درمانی برای بهبود ظاهر و زیبایی پوست صورت به شما آموزش داده می شود. کلاس تجهیزات پزشکی شامل آموزش های جامع مربوط به زیبایی پوست از جمله: آشنایی با مبانی عملکردی تجهیزات پزشکی، معرفی دستگاه‌های مدرن زیبایی و تناسب اندام، آموزش اصولی کار با دستگاه‌ها و تجهیزات پزشکی و اصول ارگونومی در استفاده از آن ها می باشد.
تومان
decrease increase

در دوره آموزش تجهیزات پزشکی ، یک روند کامل درمانی برای بهبود ظاهر و زیبایی پوست صورت به شما آموزش داده می شود. کلاس تجهیزات پزشکی شامل آموزش های جامع مربوط به زیبایی پوست از جمله: آشنایی با مبانی عملکردی تجهیزات پزشکی، معرفی دستگاه‌های مدرن زیبایی و تناسب اندام، آموزش اصولی کار با دستگاه‌ها و تجهیزات پزشکی و اصول ارگونومی در استفاده از آن ها می باشد. هنرجو در این دوره می آموزد که چطور از دستگاه های مختلف برای آبرسانی، لیفتینگ، رفع آکنه و اسکار، خال برداری، رفع چاقی موضعی و … استفاده کند. هنرجویان بعد از گذراندن دوره تجهیزات پزشکی با انواع دستگاه ها آشنا شده و به کار با دستگاه های میکرودرم ابریژن، میکرونیدلینگ، مزووایت و … مسلط می شوند.


سرفصل های فنی و حرفه ای تجهیزات پزشکی


•  آشنایی با مبانی عملکردی تجهیزات پزشکی (کار با دستگاه)
•  آشنایی با بافت‌های چربی (برای دستگاه‌های لاغری موضعی از جمله کویتیشن)
•  معرفی دستگاه‌های مدرن زیبایی و تناسب اندام
•  آموزش اصولی کار با دستگاه‌ها و تجهیزات پزشکی (کار با دستگاه)
•  اصول ارگونومی در استفاده از تجهیزات پزشکی (کار با دستگاه)
•  بایدها و نباید ها قبل و بعد  از استفاده از دستگاه‌های زیبایی
•  دستگاه های میکرودرم ابرژن، میکرونیدلینگ، مزو وایت(بی بی گلو)، هیدروفیشیال 7 کاره، تونل LED، کویتیشن


مراحل آموزش تجهیزات پزشکی


1.    در ابتدای آموزش کار با دستگاه با بافت ها، لایه های پوست و چربی آشنا می شوید.
2.    سپس، مربی به نحوه کار با انواع دستگاه ها برای پاکسازی، جوانسازی پوست و … می پردازد.
3.    در این مرحله، با دستگاه های پاکسازی به صورت عملی روی تمام نقاط صورت کار می کنید.
4.    در مرحله بعد، اصول مراقبتی بعد از استفاده از هر دستگاه را آموزش می بینید.
5.    در نهایت، با کمک مربی و به صورت عملی کار با انواع دستگاه ها را تمرین می کنید.


دوره آموزش تجهیزات پزشکی (کار با دستگاه)


در این دوره هنرجو زیر نظر مربی فنی حرفه ای موارد زیر را آموزش می بیند: آشنایی با ساختار پوست و لایه های مختلف پوست صورت،‌ کار با دستگاه های هیدروفیشیال ۷ کاره، میکرودرم ابریژن به روش های پودری و الماسه و اندرمولوژی، هیدرودرمی، گالوانیک، مزووایت، هایفو و هایفو مینی. همچنین شما در این دوره کار با دستگاه های مراقبت از پوست مانند میکرونیدلینگ و مزونیدلینگ، دستگاه های ترمیم زخم و اسکار مانند اتوی صورت و اولتراسونیک، و دستگاه های آبرسانی و جوانسازی صورت را یاد می گیرید. به علاوه، اگر مایل به دریافت مدرک فنی حرفه ای دوره پلاسما هستید، بهتر است ابتدا دوره تجهیزات پزشکی را به عنوان پیش نیاز بگذرانید و سپس در کلاس های پلاسماجت شرکت کنید.


نحوه برگزاری دوره تجهیزات پزشکی

 

نحوه برگزاری دوره تجهیزات پزشکی
نحوه برگزاری دوره تجهیزات پزشکی

 


تعداد شرکت کنندگان


کلاس‌های دوره آموزشی تجهیزات پزشکی به سه صورت خصوصی، نیمه خصوصی و گروهی برگزار می‌شود. طبق قوانین فنی حرفه‌ای، کلاس‌های خصوصی با تعداد نفرات بین ۱ تا ۳ نفر و نیمه خصوصی ۳ تا ۸ نفر تشکیل می‌شود. کلاس‌ها بعد از به حد نصاب رسیدن و با هماهنگی مربی، هفته‌ای سه جلسه برگزار می شوند. ضمنا برای خانم‌های کارمند و یا افرادی که از شهرستان تشریف می‌آورند، امکان برگزاری کلاس‌ها در آخر هفته‌ها، روزهای تعطیل و ساعت‌های عصر نیز وجود دارد.


ابزار و وسایل مورد نیاز:


ابزار و وسایل آموزشی مصرفی در قالب پک های آموزشی به هنرجویان ارائه می شود. هزینه پک ها بر عهده هنرجو می باشد. ابزار های کاربردی شامل موارد زیر می شود: انواع دستگاه های آبرسان، جوانسازی و مراقبت پوست مانند: میکرودرم ابریژن، هایفو، میکرونیدلینگ، مزونیدلینگ و …


بعد از اتمام دوره تجهیزات پزشکی چه توانایی هایی کسب می کنید؟


پس از گذراندن دوره تجهیزات پزشکی (کار با دستگاه)، هنرجو با تمامی تجهیزات پزشکی مدرن که در سالن‌های زیبایی استفاده می‌شوند آشنا شده و مهارت اپراتوری هر یک از این دستگاه‌ها را به طور کامل کسب خواهد کرد. از آنجایی که دستگاه‌ها متعدد بوده و هر کدام کاربرد مشخصی دارند، هنرجو ابتدا باید با انواع پوست و بافت‌های چربی آشنا شده و سپس به صورت تخصصی، کار با یک دستگاه را یاد گرفته تا مستقیما وارد بازار کار شود. بنابراین پیشنهاد می شود ابتدا دوره پاکسازی پوست زنانه را بگذرانید و در ادامه برای یادگیری مباحث پیشرفته تر و تخصصی تر، در دوره تجهیزات پزشکی شرکت کنید.


بازار کار تجهیزات پزشکی چطوره؟


تجهیزات پزشکی زیبایی در تمامی سالن‌های زیبایی وجود داشته و به دلیل عملکرد فوق العاده و اثربخشی بالا در جوان‌سازی، رفع لک و اسکار، طراوات و شادابی پوست و … طرفدارهای بسیار زیادی دارد. به همین جهت، هنرجویی که دانش لازم را کسب کرده باشد و مدرک معتبر فنی حرفه‌ای را دریافت نماید، می‌تواند به سادگی وارد بازار کار شده و با تکیه بر دانش تخصصی خود، درآمد مناسبی را کسب نماید. هنرجو با توانمندی هایی که در این دوره کسب می کند می‌تواند در سالن‌های زیبایی و آرایشی، کلینیک‌های زیبایی، مراکز ماساژ و اسپا (SPA) مشغول به کار شده و یا به عنوان دستیار پزشک زیبایی کار خود را شروع کند.

 

بازار کار تجهیزات پزشکی چطوره؟
بازار کار تجهیزات پزشکی چطوره؟

 


تجهیزات پزشکی چیست؟


کلمه تجهیزات پزشکی در کشورهای مختلف دنیا معانی متعددی دارد. اما در حالت کلی این تجهیزات به هر گونه ابزار، وسایل و تجهیزاتی گفته می شود که در علم پزشکی برای تشخیص، پیشگیری و درمان بسیاری از بیماریها استفاده می شود. در واقع هر کدام از این وسایل و تجهیزات و ابزار با هدف خاصی توسط تولید کنندگان این عرصه ساخته شده اند و به بازار عرضه می شوند. کلیه این وسایل با هدف سلامتی انسان ها ساخته می شوند. وسایل و ابزارهایی که در زمره گروه تجهیزات پزشکی قرار می گیرند بسیار زیاد و متنوع هستند. هدف از ساخت انواع وسایل و تجهیزات پزشکی حداقل در یکی از گروه های زیر دسته بندی می شوند.


•    تجهیزاتی که برای تشخیص، پیشگیری و درمان بیماری خاصی ساخته می شوند.
•    تجهیزاتی که برای تشخیص، پیشگیری و درمان یک معلولیت یا صدمه ساخته می شوند.
•    تجهیزاتی که برای اصلاح و جایگزینی یک آناتومی ساخته می شوند.
•    تجهیزاتی که برای ادامه حیات به عنوان یک حمایت کننده ساخته می شوند.
•    تجهیزاتی که برای کنترل بارداری ساخته می شوند.
•    تجهیزاتی که برای استریل و ضدعفونی کردن وسایل و همچنین محیط های پزشکی ساخته می شوند.


ضرورت تشکیل دوره تعمیرات تجهیزات پزشکی


مهندسی پزشکی یکی از تازه‌ترین رشته‌هایی است که قدم به عرصه دنیای تکنولوژی جهانی گذاشته است. این رشته در جهت کاربرد علوم فنی و مهندسی در یاری رساندن به پزشکان برای تشخیص و درمان هرچه بهتر بیماری‌ها تاثیر بسزایی دارد.


شما می‌توانید با گذراندن دوره‌های تخصصی و کاربردی مهندسی پزشکی مهارت خود را در بازار کار بیشتر کنید. دوره آموزش تعمیر تجهیزات پزشکی از پر درآمدترین رشته‌ها بشمار می‌رود.


آموزش نصب و راه اندازی و تعویض قطعات معیوب لوازم پزشکی از موارد اصلی و مهم می‌باشد. علاوه بر آن تعمیر برد تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی و اتاق عمل از بهترین شاخه در بازار کار است.


مهندسی پزشکی در گام‌های اولیه به بهره برداری، تعمیر، پشتیبانی، نگهداری، تنظیم و استاندارد سازی دستگاه ها می‌پردازد.یکی از مشکلاتی که کشور عزیزمان به دلیل تحریم ها دچار شده عدم ساپورت و پشتیبانی شرکت‌های سازنده دستگاههای پزشکی می باشد و به دلیل حساس بودن و دقت بالای دستگاه‌ها و تجهیزات پزشکی، اتاق عمل، رادیولژی، سونوگرافی، آزمایشگاهی و بیمارستانی ،دکتر برد دوره‌های تخصصی تعمیرات بردهای الکترونیکی این تجهیزات را برگزار می نماید.(همراه با مدرک معتبر بین المللی فنی حرفه ای)
برای یادگیری تعمیر تجهیزات پزشکی لازم است که شما تعمیر مکانیک و تعمیر برد تجهیزات پزشکی را بدانید. کارشناس‌های مجرب، بهترین سرفصلها را برای یادگیری بهتر شما در بازار کار مهیا کرده‌اند.

Filters
Sort
display