Search

آموزش آرایش و پیرایش

. این کلاس شامل سرفصل های جامع مربوط به هفت مهارت آرایشگری جهت تاسیس سالن آرایشگری می شود. هنرجویان در پایان دوره آموزش برای ورود به بازارکار آماده می شوند و قادر به دریافت مدرک فنی حرفه ای آرایش و پیرایش زنانه می باشند. اغلب خانم ها زمانی از روز را صرف آرایش کردن می کنند. پیرایش تاثیر مثبتی بر روحیه بانوان دارد و با یک آرایش صحیح که متناسب با رنگ پوست و فرم چهره آنها باشد، می توانند زیباتر دیده شوند.
تومان
decrease increase

دوره آرایش و پیرایش را  زیرمجموعه ای از خدمات گریم و میکاپ به شمار می رود که به عنوان  بیشترین کاربرد در سالن های زیبایی و آرایشی می باشد. از این حیث  همین آرایشگران هر ساله در ایام محرم و صفر که به نوعی فرصت بیشتری برای بروز شدن و اپدیت کردن خود دارند در کلاس های آموزش آرایش پیرایش زنانه ، شرکت می نمایند  تا از جزئی ترین   ضمن مطلع شدن ، آموزش ببینند . ضمن اینکه این آموزش ها برای  آرایشگرانی که مشتری های خارجی و بین المللی از کشورهای مختلف دارند توصیه می گردد . البته ناگفته نماند این رشته از پرطرفدارترین رشته های آموزش آرایشی آموزشگاه های آرایشگری تلقی می شود که بیشترین علت آن مربوط به بازار کار آن در جامعه می باشد.

 

 به طور معمول در دوره آموزش آرایش و پیرایش، روند کامل مهارت های هفت گانه آرایشگری جهت دریافت جواز تاسیس سالن به شما آموزش داده می شود. این دوره شامل آموزش های جامع مربوط به آرایش و پیرایش از جمله: آموزش رنگ و مش، آموزش مانیکور و پدیکور، آموزش شینیون، آموزش کوتاهی مو، آموزش میکاپ، آموزش اصلاح و ابرو و آموزش پاکسازی پوست می شود. هنرجو در این دوره مهارت های هفت گانه آرایشگری برای  دریافت مدرک فنی حرفه ای و تاسیس سالن، را آموزش می بیند . هدف این دوره آموزشی آشنایی افراد با تمام شاخه های مهم آرایشگری می باشد تا به نوعی در تمام زمینه ها مهارت های آولیه را  کسب نمایند و برحسب مهارت و علاقه در یک زمینه تخصص دریافت کنند .

 

پيرايشگر و آرايشگر چه کساني هستند؟

 

 پيرايش شامل کوتاه کردن مو ، ناخن ، اصلاح صورت و ...  می باشد  و آرايش به معنی  استفاده از متريال آرايشي مختلف به منظور رسيدن به ظاهري زيباتر است ، با توجه به تعريف ارائه شده پيرايشگر شخصي است که به امور کوتاه کردن ، ناخن ، اصلاح صورت و ... مي پردازد و آرايشگر شخصي است که با اجراي تکنيک هاي خاص اين حرفه و استفاده از مواد آرايشي به زيباتر کردن چهره افراد مي پردازد .

 

به علت ارتباط تنگاتنگ اين دو شاخه اغلب افراد با گذراندن دور هاي آموزشي مرتبط به آرايش و پيرايش به ارائه هر دو نوع خدمات به مشتري اقدام مي نمايند . به طور کلي مي توان گفت پيرايشگر و آرايشگر به کسي گفته مي شود که قادر باشد با رعايت کليه اصول ايمني و بهداشتي نيازهاي پيرايشي و ارايشي مشتريان را مطابق با خواسته ها و سلايق آن ها برطرف کند .


 

سرفصل های فنی و حرفه ای آرایش و پیرایش زنانه

 

  • آموزش کوتاهی مو
  • آموزش میکاپ
  • آموزش شینیون
  • آموزش اصلاح و ابرو
  • آموزش پاکسازی پوست
  • آموزش رنگ ومش
  • آموزش مانیکور

 

مراحل آموزش آرایش و پیرایش زنانه

  1. در ابتدای آموزش آرایش و پیرایش هنر جو با  ۷ مهارت آرایشگری آشنا می گردد.
  2. مرحله بعد  مربی به آموزش ابزارهای مختلف مورد استفاده در هر یک از مهارت های رشته آرایش و پیرایش می پردازد.
  3. در این مرحله، هفت مهارت آرایشگری مانند: کوتاهی مو، میکاپ، شینیون، اصلاح و ابرو و… را آموزش می بیند.
  4. در مرحله چهارم، روش صحیح انجام کار و نکات تکمیلی مربوط به هر مهارت را یاد می گیرد.
  5. در نهایت با کمک مربی، تمرین عملی مهارت های مختلف آرایشگری را روی مدل انجام می دهد.

 

مراحل آموزش آرایش و پیرایش زنانه
مراحل آموزش آرایش و پیرایش زنانه

 

 

دوره آموزش آرایش و پیرایش زنانه

 

از ویژگی هایی که  دوره آرایش و پیرایش با خود به همراه دارد این می باشد که با کسب مهارت لازم در این آموزش ها  و کسب مدرک فنی حرفه ای می توان اقدام به تاسیس سالن آرایشگری نمود. در مرحله اول این دوره، اصول اصلی آرایش و پیرایش بیان می گردد. این اصول شامل چهره شناسی، رنگ شناسی و پوست شناسی می باشد. هنرجو در این مرحله با تمامی این مباحث آشنا می شود و به شکل عملی نیز اقدام می کند . با توجه به تغییر مد، لازم است تا هنرجو با آرایش های جدید و مد روز آشنا باشد. طی دوره آرایش و پیرایش، ژورنال های معتبر آرایشی و همچنین صفحات محبوب اینستاگرامی به هنرجو معرفی می گردد  تا با دنبال کردن این صفحات، همواره با مد روز پیش رود.


در مرحله بعد، همه  کارهایی که در آرایش و پیرایش می بایست صورت گیرد ، توضیح داده می شود. این کارها شامل رنگ و مش مو، پاکسازی صورت، کوتاهی مو، گریم و میکاپ، اصلاح و ابرو، شینیون و مانیکور می باشد. در بخش عملی این دوره، هر یک از این کارها به شکل جداگانه تمرین شده و نحوه صحیح انجام هر یک و ترتیب انجام هر یک آموزش داده شده و هنرجو آن را تمرین می کند. تمرین های انجام شده، بر روی انواع فرم های متفاوت چهره انجام می گیرد.

 

نحوه برگزاری دوره آرایش و پیرایش زنانه

 

تعداد شرکت کنندگان

 

این آموزش ها در سه شکل ، خصوصی، نیمه خصوصی و گروهی  انجام می شود . طبق قوانین فنی حرفه ای تعداد نفرات کلاس های خصوصی بین ۱ تا ۳ نفر، نیمه خصوصی ۳ تا ۸ نفر و گروهی از ۸ تا ۱۵ نفر را شامل می شود. کلاس ها پس از به حد نصاب رسیدن با هماهنگی مربی هفته ای سه بار برگزار می گردد. هچنین  برای خانم هایی کارمند و یا افرادی که از شهرستان اقدام به ثبت نام در کلاس های آموزشی می نمایند ، امکان برگزاری کلاس ها در آخر هفته ها، روزهای تعطیل و ساعت های عصر نیز ممکن می باشد.

 

ابزار و وسایل مورد نیاز:

 

همانطور که گفته شد دوره آرایش و پیرایش به عنوان  جامع ترین دوره های آموزشی می باشد از این حیث نیازمند تهیه لوازم زیادی می باشد  که  ابزار و وسایل آموزشی در قالب پک های آموزشی به هنرجویان ارائه می گردد. ضمن اینکه  هزینه پک ها بر عهده هنرجو می باشد. ابزار لازمی  در متن زیر عنوان شده  می باشد :

 

نحوه برگزاری دوره آرایش و پیرایش زنانه
نحوه برگزاری دوره آرایش و پیرایش زنانه

 

 

كلاه مش و قلاب، ابزار مش، انواع شانه، کاسه و قلم رنگ، آب فشان، كلیپس فلزي و پلاستیکي متناسب با حجم و اندازه مو، دستکش پلاستیکي ، نخي، پیش بند رنگ شمعي، پلاستیکي، بیگودي فر در سایزهاي مختلف متناسب باحجم مودر هر مدل، كلاه رنگ پلاستیکي، فویلي، قیچي و شانه كوپ پلاستیکي، فلزي، پیش بند و محافظ كوپ شمعي، پلاستیکي، پارچه اي، ضدآب، تیغ پیتاژ، ماشین موزني، تیغ پشت گردن، كاردک، وسایل موزدایي، گرم كننده موم، برس پهن و گرد، بیگودي میزامپیلي، برس پوش، پوش صاف كن، وسایل مانیکور، تور بیگودی، محافظ گوش، محافظ گردن، سوزن بیگودي، بابلیس، اتوي مو، برس سیمي تخت، انواع قلم(سایه،رژگونه،رژلب)، پد و اسفنج، آینه كوچک براي مشتري، موچین، برس ابرو، تیغ ابرو، دسته تیغ، پیش بند و هد بند اصلاح، دستکش نخی


بعد از اتمام دوره آرایش و پیرایش زنانه، چه توانایی هایی کسب می کنید؟

 

با گذراندن آموزش آرایش و پیرایش آن، شما با مهارت های هفت گانه آرایشگری جهت دریافت مدرک فنی حرفه ای و مجوز تاسیس سالن آشنا  گردد. در آخر  بعد  از شرکت در دوره آموزش آرایش و پیرایش، می توانید علاقه و استعداد خود را در هرکدام از رشته ها به دست آورید . در نهایت به صورت تخصصی  ثبت نام و آموزش ببینید .

 

بازار کار آرایش و پیرایش زنانه چطوره؟

 

با توجه به درآمد بالای تاسیس سالن آرایشگری، تقاضا برای ثبت نام این رشته روز به روز در حال افزایش است . شما بعد از گذراندن دوره آرایش و پیرایش و گرفتن مدرک فنی حرفه ای، موفق به دریافت مجوز  تاسیس سالن آرایشگری خواهید شد. راه اندازی سالن آرایشگری درآمد فوق العاده ای برای شما به همراه خواهد داشت.

 

چرا دوره پیرایش زنان پرطرفدار هست ؟

 

همه خانم ها دوست دارند که صورتشان زیبا و بی نقص به نظر برسد و این امر باعث تمایل خانم ها به آرایش کردن می شود. هر روز با توجه به پیشرفت صنعت آرایشگری، متدهای جدیدتر و بهتری برای آرایش کردن مطرح می شود که خانم ها با استفاده از این متدها می توانند عیوب صورتشان را بپوشانند و با برجسته کردن بیشتر زیبایی هایشان، جذاب تر دیده شوند. آرایش و پیرایش شامل هفت مهارت آرایشگری می شود که تمام آنها از بازارکار عالی برخوردار هستند. از طرفی تمام کسانی که به دنبال کسب مدرک برای تاسیس آرایشگاه زنانه هستند، می بایست مدرک فنی و حرفه ای این دوره را دریافت کنند.

 

سخن پایانی

 

آرایش به معنای اضافه کردن و پیرایش به معنای کم کردن می باشد . آرایش، به معنای اضافه کردن مو ها، مژه ها، و حالت دادن به اعضای صورت است و این اصطلاح در کشور ما بیشتر برای خانم ها کاربردی می باشد . واژه پیرایش، به معنای کم کردن است. کوتاهی مو سر، کوتاه کردن موهای صورت آقایان و اصلاح در حوضه پیرایش جای  می گیرد  که در کشور ما بیشتر این اصطلاح برای آقایان استفاده می شود.

 

چرا دوره پیرایش زنان پرطرفدار هست ؟
چرا دوره پیرایش زنان پرطرفدار هست ؟

 

 

برای آموزش دیدن در این زمینه شما باید بعد از مدتی و تمام شدن دوره آرایشی خود، امتحان عملی آرایش پیرایش را با موفقیت بگذرانید.در امتحان عملی آرایش پیرایش، یا آموزشگاه فردی را در اختیار شما قرار می دهد یا باید خودتان یک فرد را به عنوان نمونه با خود ببرید و امتحان خود را با او بگذرانید. در نهایت می توانید برای  کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت بانو آرا مراجعه نمایید .

 

Filters
Sort
display